3 pași esențiali spre un magazin online profitabil

pași spre un magazin online profitabil

Să fii propriul tău șef, să muncești pentru tine, sună perfect. A avea propria afacere este bine, într-adevăr. Mai ales dacă optezi pentru o afacere online, care nu presupune o investiție prea mare, cum ar fi crearea unui magazin online. Asta nu înseamnă că orice e-shop va avea succes. Piața abundă de site-uri din care clienții să poată alege. Oricine poate să-și cumpere un domeniu și să-și facă un site pe care să vândă ceva. Din păcate, puțini sunt cei care reușesc să scoată profit fin asta. Pentru a te asigura că lucrurile vor merge bine și te vei putea lăuda în scurt timp cu un magazin online profitabil, ar fi bine să nu sari următorii pași în etapa de început!

Setează-ți publicul și nișa

Trebuie să știi din start care este publicul tău țintă. Nu poți investi în marfă pentru copii, părinți, bunici, căței și pisici și lista 20000 de produse pe site. Este foarte greu să evoluezi cu un astfel de magazin. Alege-ți un segment de public și vinde produse pentru el! Găsește nișa în care este loc și pentru tine și în care simți că te-ai descurca cel mai bine. Așa vei investi mai puțin, îți va fi mai ușor cu optimizarea și multe alte detalii de care acum nu îți dai seama.

Cunoaște-ți publicul și cunoaște-i sau descoperă-i nevoile! Dacă produsele tale sunt răspunsul la o problemă reală a oamenilor, te angajezi în afacere pe un palier unde competiția nu este una foarte mare și ai loc de dezvoltare rapidă, ai toate șansele să evoluezi frumos.

Rochii vinde toată lumea. Va fi greu să te diferențiezi între alte sute de magazine cu rochii. Vinde rochii măsuri mari și lucrurile vor merge mult mai bine! Cererea este mare și oferta prea săracă în domeniu. Cosmetice se găsesc peste tot. Vino cu produse cosmetice cu ingrediente cât mai inovative și ieși în față!

Fixează-ți obiective clare

Nu pleca de la ideea că deschidem și vedem noi apoi cum merge. O afacere care nu are un plan de business și obiective clare setate de la început nu prea are șanse de reușită. Nu vorbim aici de dorințe și aspirații. Știu că ți-ar plăcea și că visezi să vinzi 10000 de produse în prima lună, dar aceasta nu este o așteptare tocmai realistă. Stabilește niște obiective smart! Vezi linkul obiective smart pentru a înțelege ce sunt, cum se setează, dar și exemple clare de astfel de obiective pentru un business mic în domeniul vânzărilor online.

Obiectivul tău nu este să deschizi un e-shop, ci să dezvolți un magazin online profitabil. Obiectivul este să vinzi, să obții un anumit profit, să-ți creezi un nume, un brand. Obiectivul nu este doar ca oamenii să-ți viziteze site-ul, ci să-i convingi să cumpere, asigurându-te că experiența de shopping va aduce măcar o parte dintre ei înapoi pentru noi achiziții.

Lansarea unei afaceri de orice tip fără obiective smart fixate este o loterie. Poți spera la rezultate, dar nu te aștepta la prea mult. Este ca și cum ai juca fotbal și ai trage la poartă cu ochii închiși. Există o șansă să dai gol, dar mică. Cel mai probabil, vei rata.

Pregătește o strategie

Strategia de afaceri este cheia care stă la baza reușitei. Fără o strategie solidă, șansele de a bifa un eșec sunt foarte mari. De ea depinde atingerea obiectivelor despre care pomeneam mai sus. Strategia nu e ceva ce îți vine în minte peste noapte. Se construiește cu răbdare, cărămidă peste cărămidă. Ai nevoie de timp pentru a analiza tot felul de factori de care să ții cont în elaborarea ei. Cel mai bine ar fi o gândești pornind de la o analiză SWOT. În articolul analiza SWOT este foarte clar explicat care sunt cele lucrurile de analizat în cadrul acesteia, recomandări pentru realizarea analizei, dar și pentru implementarea rezultatelor.

O etapă importantă la acest pas este studierea competiției. Nu poți fi un adversar de temut sau câștigător al luptei pentru mai multe vânzări dacă nu îți cunoști competitorii. Cunoaște-le punctele tari și slăbiciunile și ține cont de ele în strategia ta de afaceri! Vino cu produse mai bune sau prezintă-le mai bine, fii mai activ pe rețele sociale, identifică cuvinte cheie mai bune, găsește metode noi de a convinge oamenii să-ți lase o adresa de mail pe care să le trimiți periodic oferte și noutăți!

Nu oricine poate construi un magazin online profitabil. Pentru el este nevoie de mai mult decât o idee de afacere, o decizie, o investiție în câteva produse și un site. Fără un plan de afaceri și o strategie de marketing, poate că vei vinde ceva, dar nu suficient.

Etichete: , ,

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • Valeria Chertes
    • 23/03/2023
    Răspunde

    Mulțumim pentru informații.

      • Asaftei Simona
      • 23/03/2023
      Răspunde

      Da ,așa este .Mulțumim pentru articol ,draga mea !

  1. Răspunde

    Interesant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 shares