4 greșeli care duc la pierderea garanției centralei. Evită-le!

centrală termică

Centrala termică este un element cheie în asigurarea confortului necesar familiei, dar și un lucru în care se investesc bani serioși. Vestea bună este că centralele termice de generație nouă și de la branduri serioase pot avea garanție și 10 ani. Vestea proastă este că mulți români fac greșeli grave care duc la pierderea acestei garanții. Pierderea garanției centralei înseamnă o grijă în plus. Orice piesă se strică, trebuie cumpărată din banii tăi. Tot tu vei suporta și cheltuielile de reparație. Atâta timp cât centrala beneficiază de garanția acordată de producător, lucrurile astea sunt în grija lui, prin intermediul service-urilor colaboratoare. Care sunt greșelile pe care nu ai voie să le faci dacă ții la garanția centralei?

Montajul neautorizat

Ai idee câți români își cumpără centrala și cheamă un vecin instalator să le-o monteze mai ieftin? Asta este prima greșeală foarte gravă. Faptul că ai plecat din magazin cu un bon și un certificat de garanție nu mai înseamnă nimic dacă produsul a fost montat de personal neautorizat. Prima problemă care apare după un montaj neautorizat este cea a refuzului racordării centralei la rețeaua de gaz. Ulterior vei afla că montajul mai ieftin, făcut de cine nu trebuia, te va costa foarte scump – nu vei mai beneficia de garanție.

Punerea în funcțiune neautorizată

Montajul și punerea în funcțiune a centralei sunt două lucruri diferite. Chiar dacă ai montat-o cu un service autorizat și cei de la gaz ți-au legat-o la rețeaua de distribuție, mai ai un pas important de făcut pentru a evita pierderea garanției centralei – punerea în funcțiune autorizată. Adică nu te apuci să pornești tu centrala după ce pleacă omul de la gaz, pentru că nu ai ai răbdare să auzi cât de silențioasă este sau pentru că nu mai poți de frig. Ai nevoie de o autorizare a funcționării și de oameni autorizați să o pună în funcțiune.

Dacă ți se strică centrala și îi chemi pe cei de la garanție să o repare, iar ei constată că nu a fost pusă în funcțiune așa cum trebuie și de către cine trebuia, nu vei rezolva nimic. Ba e posibil să le plătești și deplasarea. Tu nu mai ai dreptul la garanție. Petru a evita o astfel de situație, apelează la serviciile unui centru autorizat ISCIR cum este acesta.

Neefectuarea reviziilor și verificărilor necesare la timp

Să nu crezi că, după montaj și punere în funcțiune ai scăpat, că ai garanție 10 ani fără probleme! Pentru a-ți păstra dreptul la garanție, centrala trebuie supusă periodic unor revizii și verificări. Revizia se face o dată pe an, de preferat toamna, iar verificarea tehnică periodică o dată la doi ani. Producătorul are tot dreptul să-ți anuleze garanția dacă aceste condiții nu sunt respectate. Până la urmă, este vorba de o utilizare iresponsabilă a produsului.

Intervenții neautorizate asupra produsului

O altă greșeală care te va costa pierderea garanției centralei este să aduci modificări oricât de mici produsului de capul tău. Ceva de genul am sunat la garanție și mi-au spus că pot veni peste zece zile, așa că am decis să cumpăr eu piesa stricată și să chem pe cineva să o schimbe. Lucrurile nu merg așa. Garanția rămâne valabilă doar acolo unde toate intervențiile/reparațiile s-au făcut cu piese originale de tipul celor de pe piesecentrale.ro și doar de către service-ul autorizat de pe lista producătorului/importatorului.

Evită toate aceste greșeli pentru a nu te trezi că centrala ta, cu nici doi ani vechime, are nevoie de piese noi de sute de lei sau, chiar mai rău, necesită schimbată! Lucrurile făcute ca la carte înseamnă siguranță pentru familia ta și economie pe termen lung. De ce să se bucure ei de greșelile noastre, când ne putem bucura noi de serviciile lor? Așa trebuie gândit.

Etichete:

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • Valeria Chertes
    • 20/04/2019
    Răspunde

    Foarte adevărat ce ai scris.

      • Cristina Dragomir
      • 20/04/2019
      Răspunde

      Multumesc.

      • Hacman Mariana
      • 23/04/2019
      Răspunde

      Foarte folositoare informațiile din acest articol….Mulțumim!

    • mihaelanistor
    • 21/04/2019
    Răspunde

    Eu intotdeauna intreb ce presupune garantia pentru a ma asigura ca stiu totul bine. Cu centrala nu e de joaca, de la montat pana la pus in functiune si orice eroare sau defectiune este, trebuie sunat la service. Trebuie sa invatam sa respectam regulile și nu să mergem pe principiul, am eu un prieten bun la toate.

      • Cristina Dragomir
      • 22/04/2019
      Răspunde

      Multi nu intreaba si angajatii nu spun…

  1. am vreo 3 saptamani de cand am schimbat centrala. cea veche era din 2006 si avea nevoie de o piesa ce costa 10 milioane. asa ca am strans un pic din toate partile, cu putin ajutor, si am reusit sa luam una noua. am prins si montajul ieftinut, asa ca am apelat tot la ei sa o bage in functiune. acum stiu sigur ca va fi ok si nu voi avea probleme. poate sa vina iarna din nou :))

  2. Răspunde

    Noi avem centrala de cand ne-am mutat, din 2008. O singura data am avut probleme cu ea, insa am chemat specialistii sa se ocupe…nu ne am bagat noi sau vreo cunostinta. Si intr-adevar, verificarile sunt extrem de importante.

  3. Răspunde

    Ah, cand vine vorba de centrala.. noi doar cu service autorizat lucram. Nu m-as complica cu altceva. Chiar mi-ar fi teama…

    • albusteluta
    • 23/04/2019
    Răspunde

    Da, mare dreptate ai! Noi avem centrala si am tinut cont de toate aceste aspecte de la bun-inceput.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 shares