Cum contribuie magazinele la propagarea virozelor

macelar

Viroză în stânga, viroză în dreapta. În față gripă, în spate gripă. Te ferești cât poți, dar nu te poți feri suficient. De ce? Pentru că atâta vreme cât purtătorii ies în public, o poți lua de oriunde. Chiar și de la magazinul din colț sau, mai bine zis, în special de la magazin.

Ce spui, tu, străine? Ce-ați auzit! Prin magazinele de cartier nu folosește nimeni mănuși sau pungă când manevrează pâinea pe care vrei să o cumperi. Este suficient ca persoana respectivă să-și fi suflat nasul înainte sau să fi pus mâna la gură când a strănutat sau a tușit și, când pune mâna pe pâine, ți-a transmis și ție minunea de viroză. Sau crezi că pâinea a fost tratată înainte și nu face transferuri de genul ăsta? Bine, îți iei pâine feliată, la pungă, și te rogi ca pe la fabrică să nu fi avut nimeni muci.

Dar ce vorbesc eu aici de micile magazine, când și în supermarketuri treaba stă cam la fel? Angajații nu că nu ar trebui să vină, ci nu ar trebui primiți la muncă atunci când le curge nasul sau tușesc. La noi sunt obligați să vină, morți-copți, pentru că peste tot este lipsă de personal. De ce să plătești cinci angajați, dacă poți face treaba și cu trei cărora le dai salariu pentru doi? Și angajatul vine. Nu că așa vrea el, ci ca să nu-și piardă locul de muncă.

Mai strănută prin pâinea pe care o frământă, mai tușește prin vitrina cu mezeluri, că doar n-o fi foc! Te superi tu că-ți cumperi câteva felii de salam și o bucată de brânza cu viroza inclusă în preț? N-ar trebui. Nu zic de pâine de data asta, că pe aia să zicem că mi-o iau singură din raft (deși nu-mi garantează nimeni că persoana din spate a purtat mănuși, când a luat-o de pe tavă și a pus-o acolo, sau că alte persoane needucate, dinaintea mea, nu au pus mana pe ea să verifice cât de proaspătă este).

O să-mi spuneți că pericolul există peste tot. Nu vă pot contrazice, numai că în unele locuri avem un minim control dacă ne dorim asta. Dacă stăm să o luăm așa, atunci ar trebui ca toate mamele să-și ducă piticii cu muci și tuse la grădiniță, în ideea că scapă cine poate. Nu putem opri oamenii răciți să se urce în tramvai sau să vină la cumpărături, dar angajaților care au contact direct cu alimentele cred că ar trebui obligatoriu să li se dea liber în perioadele în care sunt diagnosticați cu viroză.

bottegaverde.ro

Angajații nu ar spune nu, vă asigur! La fel sunt singură că nici nu se ascund pe după vitrine să nu-i vadă șeful că sunt răciți. Stau acolo, își suflă nasul și strănută în prezența lor, dar nimănui nu-i pasă că un om poate îmbolnăvi 500 în aceeași zi. Tot ce contează este să facem profit cât mai mare cu o cheltuială cât mai mică.

Prin urmare, pe șefuleții ăștia din supermarketuri și pe vânzătoarele din magazin îi doare în cot de viroza care ajunge la noi din nepăsarea lor. Trebuie să luăm noi măsuri, să ne imunizăm și să alegem, pe cât posibil, alimente pre-ambalate și să le spălăm și gătim bine pe cele care au intrat în contact direct cu angajatul care vine răcit la muncă pentru că așa e în România. Nu vorbesc din filme. Am rude angajate în sistem. Pe raioane unde au contact direct cu produse alimentare neambalate.

Câți clienți credeți că au luat virusul de la o persoană care ambalează de două săptămâni pui și carne tușind? Și pericolul nu vine doar de la comercianți. Nimic nu e sigur.

Etichete:

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

  1. Din păcate, stăm prost la capitolul igienă. Nu suntem invățați să stăm acasă când suntem bolnavi, nu știm să punem mana la gura cand stranutam. Cat despre angajati, e si mai grav. Si e tot mai trist. Nici nu vreau sa ma gandesc ce boli putem lua.

      • Cristina Dragomir
      • 10/01/2019
      Răspunde

      Ca s-o scurtez, e vorba de matusi-mea, care stia ca trebuie sa stea acasa in starea in care era. A sunat la munca si a spus ca va merge la medic sa ia medical si i s-a spus ca, daca nu vine la munca, zboara.

    • Anda Stanciu
    • 10/01/2019
    Răspunde

    Din pacate stam prost la capitolul igiena

    • Anghelina Irina
    • 10/01/2019
    Răspunde

    Mda…dar decât sa își piardă locul de munca, morți copți vin la muncă.Cu siguranță patronii ar trebui să accepte situația și sa le acorde concediu medical

      • Cristina Dragomir
      • 10/01/2019
      Răspunde

      Eu sunt de acord ca nu este vina oamenilor, ci a alora care se cred sefi.

    • Pusa Raisa
    • 10/01/2019
    Răspunde

    Cata dreptate poti sa ai Ctistina in absolut tot ce ai scris .Numai ca nimanui nu-i pasa , ba din contra . Uite de aia te iubesc eu pe tine, intotdeauna pui punctul pe i ?

      • Cristina Dragomir
      • 10/01/2019
      Răspunde

      pai stii ca eu, cand ma enervez, zic.

  2. Răspunde

    stam prost la capitolul igiena si la respectul angajatului.

    Altfel, adaug o paranteza: multe viroze sunt contagioase de dinainte de primele semne. Dr recomanda concediu medical dupa ce boala erupe, pt recuperarea pacientului mai usoara. Diferentza o facem noi, prin gesturi banale: tusit la cot, alimentatie simpla si cat mai mult crud, somn si miscare, odihna mentala etc. Ba cred ca multi romani se supra cocolosesc: caciula la prima adiere de vant, prea cald in casa, zero exercitii, X desifectante etc -prea binele e dusmanul binelui…
    Daca ar fi asa de periculoase, ar fi morti in 2 sapt casierii de la banca ce umblu cu bani, doctorii orl-isti ar fi internati ca pacienti dupa prima garda, etc. Si nu e.

      • Cristina Dragomir
      • 10/01/2019
      Răspunde

      Eu nu zic ca nu ai dreptate, dar specific inca o data ca am rude in sistem. Matusi-mea e moarta de racita de dinainte de Craciun. Nici acum nu si-a revenit. SI in tot timpul asta a ambalat carne si mezeluri intr-un supermarket.

      1. Răspunde

        habar nu am daca putem da in judecata/raporta un angajator pt asa ceva – concediul medical e dat de doctor cu un scop, doctorul se pricepe la medicina, nu patronul…
        (e drept, am avut de 3 ori concediu medical in ultimii 10 ani, nu am avut nicio problema in a-l lua, si daca imi zicea sa vin eu tot nu m-as fi dus … ca chiar aveam nevoie de concediul ala medical!! )

          • Cristina Dragomir
          • 19/01/2019
          Răspunde

          cine crezi tu ca ar sta sa dea in judecata un angajator la noi? Sa fim seriosi!

    • Valeria Chertes
    • 10/01/2019
    Răspunde

    Ar fi foarte bine sa nu lucreze în cazul în care au astfel de probleme.

      • Cristina Dragomir
      • 10/01/2019
      Răspunde

      Eu sunt de acord, clar.

  3. Chiar ieri, mi-am petrecut ziua de nastere intr-un spital privat la urgente cu Dragos care a luat nu stiu ce virus din aer. Doctorita mi-a zis sa nu-mi fac griji ca nu e grav dar ca in perioada asta sunt peste tot. Ca la luat din aer, de la alimente sau de la alt copil nici nu mai conteaza, dar daca nu ai bani sa mergi la doctor sau in cazul angajatilor la supermarket nu te lasa sefu atunci ce faci?

      • Cristina Dragomir
      • 11/01/2019
      Răspunde

      E nasoala treaba in perioada asta, din cate inteleg. Sper sa nu ma apuce si pe mine!

    • Lisac Raluca
    • 11/01/2019
    Răspunde

    Şi ne mai întrebăm de ce ne răcim aşa des.Cum ai spus şi tu ; nu numai magazinele mici ci şi supermarketurile au aşa ceva.Când îi văd pe angajaţi cum strănută şi nu pun batista la gură că sunt ocupaţi cu lucru îmi vine să plec şi să le las pe toate acolo.

      • Cristina Dragomir
      • 11/01/2019
      Răspunde

      Unii sunt si needucati, e drept.

    • Lisac Raluca
    • 11/01/2019
    Răspunde

    Să stea domnule o zi două acasă că nu îi scad profiturile….să se trateze omul

      • Cristina Dragomir
      • 11/01/2019
      Răspunde

      pai nu au cum sa ii lase. In toate supermarketurile este lipsa de personal.

      1. Răspunde

        aaaaaa. asta e motivul maretz!
        Sincer, si daca se poarta asa cu angajatul, nu stiu daca o sa aiba mai mult personal…

    • advb
    • 12/01/2019
    Răspunde

    Da, asta ar fi varianta idealistă. Din păcate nu putem să stăm cu toții acasă cum ne îmbolnăvim pentru că nu ar mai avea cine să lucreze. Mai important este să en asigurăm că avem un sistem imunitar bun care să ne mai protejeze. Bolile sunt inevitabile oricât am încerca să le evităm, multe având legătura și cu schimbările climaterice, poluare și modul în care corpul nostru reacționează la modificările vremii

      • Cristina Dragomir
      • 12/01/2019
      Răspunde

      da, stiu ca nu ne putem feri 100% si ca nu poate sta toata lumea acasa cand e racita, dar crede-ma ca nu vorbesc de un nas infundat, ci de o gripa cu febra care tine de dinainte de Craciun si e dusa pe picioare, la munca, la raionul de carne al unui magazin.

  4. Răspunde

    La asta nu m-am gandit…

      • Cristina Dragomir
      • 14/01/2019
      Răspunde

      sa vorbim si de restaurante?

  5. Răspunde

    Pentru ca la noi concediul medical este privit ca un favor. Oamenii vin la munca cu un ultim efort chiar daca imbolnavesc pe altii. Din pacate sunt destui medici care dau greu medical

      • Cristina Dragomir
      • 14/01/2019
      Răspunde

      Ca sa nu mai zicem de cat trebuie sa stai pe la usile lor…

  6. Oh, aici chiar e subiect delicat si sensibil. Iti spun sincer ca mi-e si cumva sa ma gandesc, sa imi imaginez. Stii cum e, azi esti bine, peste cateva zile ajungi la spital…si nu ai idee de unde, mama naibii, ti se trage.
    Ca sa fac o gluma acum :-))) oare se prind virusurile de carnea aia la cat de indopat a fost animalul (puiul, in speta) cu antibiotice?! No comment.

      • Cristina Dragomir
      • 14/01/2019
      Răspunde

      repet, carnea oricum o gatim. Ce faci cu niste cascaval feliat sau cu o bucata de branza vrac sau niste masline?

  7. chestia asta a patit-o o colega de-a mea de la munca, a cerut biscuiti sau ceva de genul de la magazin, si vanzatoarea a stranutat fix in punga ei. nu-ti mai zic ca tipa a plecat oripilata. si pe buna dreptate… nu stim sa folosim manusi, masti… zicem ca sunt doar pentru spitale

      • Cristina Dragomir
      • 14/01/2019
      Răspunde

      Evident ca este si o problema de educatie a angajatilor, nu te pot contrazice.

    • Ioana Radu
    • 16/01/2019
    Răspunde

    Ehe, cand e vorba de cateva felii de salam mai e cum mai e, dar cand oamenii merg la restaurante sa manance si ospatarii sau bucatarul sunt raciti sau au gripa, acolo e vorba de virusi oferiti pe bani mai multi. Am fost ospatar cativa ani si s-a nimerit sa am o gripa atat de urata intr-o vreme incat am ajuns la urgente direct de la munca. Cu toate astea, seful nu mi-a dat voie sa stau acasa cateva zile, sa-mi revin. Si nici medical nu puteam sa-mi iau, desi de la urgente mi se recomandase asta. Niciodata n-am muncit ca acolo, avand temperatura si stand 16 ore in picioare, alergand de colo-colo. Cred ca ar trebui niste legi mai stricte pentru angajatori.

      • Cristina Dragomir
      • 19/01/2019
      Răspunde

      Exact la restaurante m-am gandit dupa ce am scris. Prima data nu m-a dus gandul la ele pentru eu nu prea mananc in oras.

  8. Răspunde

    Intr-adevar … la noi angajatul trebuie sa vina la munca mort copt si riscurile le suportam noi .. consumatorii. Chiar daca stranuta in paine, uita de manusi sau isi pune manusa, dar cu aia serveste paine, ia bani si se mai scarnipa in cap … este tot una! Nu stiu daca pe afara sunt mai civilizati. Important este ca trebuie sa ne ferim noi pe cat putem

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 shares