Toată lumea vorbește despre succesul pe care o campanie de marketing bine gândită îl poate aduce afacerii tale. Specialiștii spun că marketingul direct este cel care dă cele mai bune și mai rapide rezultate. Sunt multe elemente de care depinde succesul unei astfel de campanii. În primul rând ai nevoie de idei și de oameni bine pregătiți pe acest segment. Apoi ai nevoie de o bază de date cu informații despre potențiali clienți, inclusiv cu adresele lor de contact, sau poate chiar de o lista de firme.
Să ne gândim că ai vinde produse de papetărie, mobilier pentru birouri sau chiar servicii și aplicații mai mult decât utile într-un birou. Poate ai o firmă de distribuție de apă sau cafea, poate ai o firmă de catering și vrei să te faci cunoscut. Lista de firme despre care vorbeam te poate ajuta foarte mult. Nu va fi foarte complicat să gândești o ofertă bună și să trimiți câte un mail, un fax, sau un SMS firmelor care, după profil, sunt potențiali clienți pentru produsele sau serviciile tale. Primul pas este ca lumea să afle despre tine, să știe că produsele tale există, să devii vizibil.
De unde faci rost de informațiile respective de contact? Cumperi o listă de firme de pe site-urile de specialitate. Probabil că-ți poți lua informațiile și de pe internet, dar ar dura o veșnicie să introducă cineva într-un document Excel acele date. Plus că mereu apar firme noi, care încă nu au fost listate, sau dispar unele din cele vechi (radiate sau în faliment), deși încă apar informații despre ele online. E bine să ai acces la informații actualizate.
Să zicem că ești din București și cauți clienți pentru afacerea cu reîncărcări cartușe. În loc să iei la rând sute de mii de firme, ca să le identifici pe cele din orașul tău, poți foarte simplu să comanzi o lista firme bucuresti. E mai simplu așa. Sunt peste 170.000 de firme în București în 2017. Sigur vei găsi printre ele multe interesate de ofertă. În momentul în care ai lista, nu-ți mai rămâne decât să analizezi puțin detaliile privind profilul firmei, cifra de afaceri sau numărul de angajați. E clar că un birou notarial sau de traduceri vor fi clienți mai buni decât o firmă cu profil agricol, nu?
Ce-ți mai rămâne de făcut? Să alegi calea pe care vrei să te promovezi (apeluri voce, SMS marketing, ofertă prin e-mail sau fax sau chiar un catalog trimis prin poștă) și să folosești informațiile de contact pentru a duce mesajul tău la receptorii care să te ajute să obții un profit mai mare, să vinzi mai mult și mai bine.
Listele acestea cu firme nu sunt utile doar celor care sunt în căutare de clienți. Pot fi folosite și pentru a găsi potențiali colaboratori. Mă gândesc la situația în care ți-ai deschis o cofetărie sau o brutărie și ești interesat de magazine în care să-ți vinzi produsele. Cauți firme care comercializează astfel de produse și iei legătura cu ele pentru a le face o ofertă și a-ți crește vânzările. La fel de folositoare s-ar putea dovedi lista respectivă și când vreți să studiați concurența.
Interesant este că poți achiziționa și liste personalizate, cu firmele filtrate nu doar pe județe, ci și pe domeniu de activitate. Dacă tu produci sau imporți BCA, atunci ceea ce te interesează este lista firmelor active pe domeniul construcțiilor.
De pe marketingdirect.biz puteți comanda astfel de baze de date cu firmele din România, firmele din București sau firmele dintr-un anumit domeniu. Lista este actualizată pentru 2017 și aveți și opțiunea de testare gratuită pe site. Veți putea descărca gratis mostre de liste cu firme ca să vedeți exact ce tip de informații vi se oferă și cum sunt structurate aceste date. Tot de la ei puteți afla mai multe despre termenii legali privind trimiterea unor informări pe adresele de contact obținute sau despre tehnici care garantează că mesajele de tip email marketing vor ajunge în inbox și nu în spam.
sursă foto Flickr
Orice firma care se respecta ar trebui sa aiba o baza de date. Asta se construieste in timp, iar de multe ori ai nevoie sa cumperi o lista de firme actualizata din domeniul tau de activitate. Mai ales daca esti la inceput de drum si nu ai acces la prea multa informatie. Da stiu, Google e free, dar cauti un ac intr-o caruta cu fan in jungla online.
Interesant ceea ce scrii tu. Ai dreptate, exista multe solutii daca stii ce trebuie sa faci.
cel mai bine e sa ai un specialist pe marketing
Daca esti la inceput de drum, o astfel de lista este un ajutor foarte mare. Asa iti formezi in timp clientela!
unii cred ca e suficient sa prepare gogosi si vor da navala clientii sa le cumpere.
Mai, lista asta e buna si pentru un blogger. Serios vorbesc 🙂 Adica si noi putem spune ca avem o afacere pe care trebuie s-o promovam si pentru care trebuie sa cauta colaborari 🙂 Nu?
Hmmm, nu stiu daca as indrazni sa apelez la varianta asta. Ii las sa ma caute ei.
Bun articol! Perfect ptr cei ce sunt interesati!
Pentru cei interesati un articol minunat.
De o astfel de lista ai nevoie si cand faci studii de caz, lucrari de licenta sau de disertatie.
La asta nu ma gandisem. Good Point!
Fiecare firma care se respecta are o lista de firme cu care colaboreaza sau cu care ar putea colabora.
sau pe care sa le bata la capitolul vanzari 😀
Colaborarea cu lista firme chiar este necesara. Am o prietena care are o firma si colaboreaza foarte bine cu cei de la lista firme
este foarte importanta colaborarea cu astfel de firme
Asta e o chestie din care au de castigat ambele parti implicate. Pe de o parte cel care trimite e-mail-urile (sau ce alta forma de contact si-a ales), prin faptul ca poate gasi noi clienti. Pe de alta parte si cel care primeste e-mail-urile, pentru ca astfel nu mai e nevoit sa caute el firme care se ocupa cu chestii de care el poate chiar are nevoie. Win-win. Situatiile astea imi plac cel mai mult :D.
Un articol cu idei utile pentru cei aflati in domeniu!