Piața imobiliarelor în România se extinde de la o zi la alta. Peste tot se construiesc blocuri sau case. Unii cumpără sau închiriază, alții vând. În tot jocul acesta, un rol foarte important îl dețin agențiile imobiliare. Nu-i de mirare că tot mai mulți văd în deschiderea unei astfel de agenții o afacere bună. Chiar este, dacă ne gândim la comisioanele care se pot obține, dar nu oricine își angajează 3 agenți va avea succes. Unii vor căuta agenți cu experiență, dar nici asta nu garantează că omul respectiv e perfect pentru un astfel de job. Vechimea nu este echivalentă cu performanța. Degeaba muncește de 10 ani în domeniu, dacă a făcut întotdeauna lucrurile cum l-a tăiat pe el capul și nu a beneficiat niciodată de cursuri sau ateliere în cadrul cărora să se perfecționeze.
Prin urmare, indiferent că ai ales un începător sau un tip cu o oarecare experiență, un pas util, o investiție mai mult decât eficientă va fi aceea în niște workshop-uri care să le fie utile lor, ca oameni, și apoi afacerii tale. Oamenii văd când șeful investește în ei și apreciază asta chiar dacă nu o declară. Investești în educarea lor, dar de fapt investești în firma ta și-ți asiguri succesul afacerii.
Poți foarte simplu să cauți o companie care oferă servicii de wellbeing și să ceri o ofertă de preț pentru acele ateliere pentru companii care ți-ar putea ajuta angajații să devină mai buni în ceea ce fac, să vândă mai mult. Sunt cel puțin 3 tipuri de workshop-uri extrem de utile agenților imobiliari.
Ateliere de stil și imagine personală
Agentul imobiliar lucrează cu oamenii. Prima impresie contează întotdeauna. Dacă avem în față un om îmbrăcat cum se cuvine, accesorizat fix atât cât trebuie și educat, avem mai multă încredere. Vestimentația și stilul angajatului sunt primele lucruri care-i spun ceva indirect clientului despre agenția ta imobiliară. N-ai vrea să-și facă o impresie greșită despre firmă doar pentru că cineva s-a prezentat la vizionări purtând vreun tricou cu mesaj absurd sau blugi cu ținte. Pentru asta e bun un atelier de stil și imagine personală.
Ateliere de dicție
Comunicarea verbală joacă un rol esențial în relația agent-client. De multe ori, oameni care par foarte potriviți pentru job-ul ăsta, sunt dedicați și entuziaști, nu reușesc să încheie atât de multe contracte pe cât ne-am aștepta. Asta se poate datora unor greșeli de comunicare. E vorba de intonație nepotrivită, de un discurs prea rapid, cu multe cuvinte rostite pe jumătate sau cu gura pe jumătate închisă, de litere mâncate, de prezentări în care apar prea multe ă-uri, de accente puse greșit, de vocale lungite fără rost, de lipsa expresivității în timpul discursului. Toate aceste neajunsuri se pot corecta în cadrul unui atelier de dicție ca acesta.
Atelierele de fotografie
Sunt puține agențiile care-și permit să angajeze fotografi profesioniști. În majoritatea cazurilor agentul este cel care face poze imobilului, fie cu aparatul foto, fie cu ajutorul camerei foto a unui telefon mai performant. Din păcate, nu toți știu să folosească toate funcțiile unui instrument de fotografiat. Apar poze prea întunecate sau neclare, luate prea de aproape sau cu detalii pierdute pentru că nu s-a făcut zoom, clientul constată că parchetul care părea wenge în poză e de fapt un cireș închis și așa mai departe.
De mare ajutor pe partea aceasta de comunicare vizuală ar fi workshop-ul de fotografie pentru companii de aici. Agenții vor învăța să folosească într-un mod cât mai eficient telefonul sau aparatul foto, le vor fi prezentate toate funcțiile care să-i ajute să facă fotografii reușite imobilului respectiv.
Nu este deloc complicat să oferi pregătire angajaților și nici foarte scump, comparativ cu performanțele pe care le vor obține cu ajutorul cunoștințelor acumulare în acestui tip de ateliere pentru companii. Vei avea oameni cu o imagine mai bună, cu un discurs mai bun, capabili să facă fotografii realiste și de calitate, care să nu pună eventualii clienții pe drumuri degeaba. Agenția ta imobiliară va merge mai bine.
Nu stiu daca la noi se pune pret pe ateliere, adica daca firma e interesata sa plateasca. Imi place ideea de dezvoltare, dar nu stiu in ce masura angajatorul e dispus sa plateasca, el se asteapta sa fii deja invatat sau sa il faci din buzunarul tau. De exemplu eu daca vreau sa fac un curs, mi-l platesc singura, chiar daca aleg il fac ca sa muncesc mai bine la locul actual de munca.
stiu ca firmele mici nu prea investesc in cursuri si ateliere, din pacate. Eu nu as face cursul pe banii mei, zau.
NU cred ca la noi se pune mare accent pe acest tip de ateliere, din pacate, desi cred ca le-ar prinde tare bine multora dintre ei. Am o prietena care isi cauta casa in zona unde locuiesc eu si de fiecare data ma suna sa ma intrebe cate ceva ca sa verifice daca agentul imobiliar o minte (iar) sau nu.
si asta e o problema la agenti ca incearca sa minta. Ca toti cei care lucreaza in vanzari …
Ei, uite ca la chestiile astea nu m-as fi gandit. Nu ca as putea eu beneficia de ele :)) Dar e interesant de stiut, pentru cei ce lucreaza in domeniu ce posibilitati de educare au.
numai de ar investi angajatorii in asa ceva…
La dictie am mult de lucrat si eu. Ma grabesc si stalcesc cuvinte, sau ma emotionez si le pierd prin teasta :)))
Si cu fotografia mi-ar face placere sa cochetez.
Si nu pentru a lucra ca agent imobiliar, ci pur si simplu pentru mine.
la forografie mi-ar placea si mie sa invat cate ceva. Poate gaesc cursuri pentru bloggeri.
Pentru cei ce lucreaza in domeniu este bine de stiut.
Nu cred ca organizeaza vreo firma astfel de ateliere pentru angajati, cu toate ca ar avea numai de castigat avand salariati stilati care stiu sa vorbeasca corect si frumos.
acuma… e problema lor daca le pasa de cum se lucreaza la ei in firma.
Servicii de wellbeing, am mai aflat ceva in materie de terminologie. Pentru prima data cand intalnesc expresia.
Pff, in materie de dictie… Eu numai cand le aud pe UNELE, da…unele, dar destule, stiriste care zici ca mesteca cuvintele. Pur si simplu nu intelegi nimic. Eu fiind cu franceza, ma pierd cand ii aud pe frantuzi vorbind in limbaj comun, colocvial chiar. WTF!? Nu intelegi nimic. Era mai mare placere sa-l ascult pe François Hollande cand mai avea aparitii. Aia numesc eu dictie intr-o limba destul de „mestecata”.
Personal, as avea destule de invatat la oricare dintre ateliere m-as inscrie. Mi-ar face placere, nu zic nu. Dar unde, oare, ar trebui sa lucrez pentru a beneficia de asa ceva? 😉 Asta-i intrebarea.
mi-ai adus aminte de frantuzi. Frateeee, nimic nu pricep cand vorbesc aia pe repede inainte. Din zece cuvinte, daca inteleg 3. Si britanicii imi mai dau de furca.
Privit din exterior nu prea realizezi ca aceste lucruri sunt atat de importante. Un agent imobiliar care vorbeste in 2 peri sau nu stie sa raspuda punctual la intrebarile clientilor, clar are de pierdut si nu va reusi sa incheie nici o tranzactie. Fotografiile vorbesc si daca acestea nu pun in valoare imobilul, sunt cam rare cazurile in care sansele sa faca vreo vanzare sa se poata realiza
din pacate, cred ca ideile astea nu prea au aplicabilitate la noi… angajatorii nu fac cursuri de formare profesionala, d-apoi extracuriculare, sa le zic asa…
firmele mai mari, cu patroni tineri sa stii ca mai organizeaza asa ceva.
Eu lucrez la o firma, la care ar fi trebuit dupa parerea mea organizate niste cursuri pentru cei nou-veniti. Astfel s-ar evita mai mult erorile! Dar cum angajatorului nu prea ii pasa si vrea ca tu sa prinzi din zbor…nu ai ce face!
cand mi-am luat casa am lucrat cu un agent imobiliar si chiar a fost ok..a mai avut mici scapari, dar le-a rezolvat
Eu am avut experiente neplacuta cand am vandut apartamentul. Uneori nu venea la vizionari agentul si ma punea pe drumuri degeaba.