La începutul anului am primit această carte, The Tipping Point, cadou de la o agenție pentru care lucrez de ceva vreme. Mă tot tenta să aflu răspunsul la întrebarea de pe copertă ”Cum lucrurile mici pot provoca schimbări de proporții”, așa că i-am făcut loc pe noptieră cât de repede am putut. Aseară am terminat-o de citit.
The Tipping Point este o carte pe care ar trebui să o citească în primul rând antreprenorii și cei care lucrează în marketing, dar ea e utilă și unui blogger. Dacă ești blogger, citește-o! Te va ajuta să înțelegi mai bine de ce articolul unui blogger prinde mai bine, deși a fost distribuit în același context cu al tău, și de ce el are mai mult succes ca tine, deși tu ai articole mai documentate și mai corecte din punct de vedere gramatical.
N-aș zice că sunt cu totul noi ideile din această carte. Mai degrabă sunt noi termenii în care este explicat drumul de la idee la construirea unui brand sau lansarea unui trend.
Malcolm Gladwell dă exemple de câteva epidemii sociale și le analizează destul de profund, încercând să explice cum s-a ajuns de la un singur fapt sau o singură idee la propagarea lui sau a ei în rândul a sute de mii sau chiar milioane de persoane. Succesul ideii depinde de trei lucruri: de persoana care o promovează și de abilitățile ei, de factorul de aderență și de context.
Indiferent în ce domeniu ai vrea să creezi o epidemie socială, ai nevoie de un conector, de un expert sau un vânzător. Acestea sunt cele trei categorii importante de oameni care pot aduce schimbarea. Un blogger bun trebuie să aibă câte puțin din fiecare: să aibă un cerc mare de cunoștințe (chiar și virtuale), să caute tot timpul răspunsuri la întrebări despre produse, să afle tot ce se poate despre ele și apoi să dea informațiile mai departe și să poată genera și vânzări. Gladwell nu vorbește despre bloggeri în The Tipping Point, dar mi-am permis să interpretez puțin.
Când vorbim despre factorul de aderență, vorbim despre un factor declanșator. Nu e suficient să scrii un articol bun despre dude. Important e să ai și interacțiuni și click-uri pe linkurile din el, să știi cum să declanșezi acțiunea publicului și chiar să vinzi acele dude. Exemplele din carte s-ar putea să te ajute în acest sens.
Important în lansarea și propagarea unui epidemii sociale este și contextul. Un conector sau un expert, oricât de bun, nu va putea pune bazele unui nou trend fără a fi studiat temeinic contextul și a fi găsit factorul de aderență cel mai potrivit.
Pe alocuri The Tipping Point devine greu de citit (cel puțin pentru mine) pentru că trebuie să fii atent la cifre, nume și alte date relevante din studiile și exemplele pe care le folosește autorul. Totuși mă bucur că a ajuns la mine și că am citit-o. Am înțeles mai bine cum ne influențează unele persoane, fără ca noi să ne dăm seama și să ne simțim influențați, am înțeles de ce e important ca lumea să vorbească despre produsul tău, cum iau naștere tendințele în modă, de ce unele idei prind și altele nu.
Nu te aștepta să te schimbe cartea asta, să te facă peste noapte conector sau expert, să rostești mâine 3 cuvinte și tot orașul să le preia și să le ducă mai departe! Calitățile astea le ai sau nu, cam așa văd eu lucrurile. Poți încerca să imiți un expert sau poți să începi să adaugi la greu prieteni pe Facebook în speranța că asta te va ajuta să faci buzz mai cu spor. N-o să-ți iasă. Le iese doar celor care fac asta în mod natural, fără să se forțeze.
În schimb, citind-o, poți identifica foarte ușor persoanele pe care e bine să le faci să vorbească despre ideile tale sau să poarte și folosească produsele tale. Da, fix cum spune coperta: ăsta e un lucru mic dar care poate aduce schimbări uriașe.
multumim de recomadare
Nu stiu daca as putea sa o citesc. Nu ca nu m-ar interesa.
Cristina ai prins gustul cartiilor, cred ca sunt o „delicatesa” literara,mai ales acum la început de primavara.
Da, am redescoperit placerea cititului.
Am citit si eu o parte din carte insa nu am terminat-o inca. Ai dreptate, e destul de greoaie, chiar daca unele proceduri ca sa le zic asa ii sunt familiare. Sper sa o termin si eu de citit cat mai curand si sa aplic sfaturile primite.
sfaturi nu prea sunt, dar exemple din care sa te prinzi tu ce si cum.
Nu prea citesc carti despre asa ceva dar multumesc de recomandare.
Ma lovisi in inteligenta, cred ca trebuie sa o citesc de 2 ori ca s-o pricep. Nu mi-ar trebui dar pentru cultura mea. Uneori zvonurile sunt lansate cu un anumit interes.
te alinti. Sunt singura ca ai pricepe tot ce trebuie priceput din prima.
Si eu abia am primit-o. Pare interesanta chiar daca cu cifre 🙂
Sper sa o citesc si eu cat de curand. Cand i-o veni randul ca asteapta cuminte langa alte 20. Daca nu mai mult..
pai daca in loc sa citesti stai pe bloguri…
imi plac cartile de genul! anul trecut am primit si eu ceva cu publicitatea. tare interesanta a mai fost!
Multumesc de recomandare. Nu stiu daca as reusi sa o citesc. Nu prea ma atrage 😉
nu e lectura obligatorie, e pentru cei care au nevoie de scoala in domeniu.
Am terminat-o si eu de cateva zile si sunt incantata de ea. Pe langa informatia in sine, cartea mi-a facut si altceva: rotitele sa se invarta, am facut conexiuni, creierul meu intepenit intr-un job plicitsitor s-a dezmortit si, culmea, chiar am starnit discutii la serviciu, cand am povestit despre schimbarile facute la metroul din NY de exemplu. Singura parte proasta a fost ca mi-a amintit de un job in marketing la care am aplicat acum vreo 6 luni si nu am fost nici macar selectata pentru interviu 🙁
Dana, e pierderea lor. Mai ales acum, ca ai citit si cartea asta, sigur le erai de folos :))
Se pare ca ti-a mers la inima. Ma bucur. Pe mine, sincer, nu prea ma atrage subiectul asta si nu cred ca m-as grabi sa o citesc.
cred ca nu mi-ar strica s-o citesc pana la urma am terminat marketing si orice carte din domeniu e binevenita mai ales ca incerc sa aplic ce am invatat in scoala oarecum si in activitatea de blogging
Am vazut pe facebook cand ai primit cartea aceasta de la agentie. Ma gandeam sa mi-o comand si eu, acum ca am ajuns acasa, dar aman un pic actiunea asta pentru ca am multe chestii pe cap care nu pot fi reprogramate. Desi am inceput anul citind mai mult decat anul trecut, fix perioada de acum a anului imi cam pune piedica la citit. Insa pe viitor o sa arunc un ochi in cartea asta :D. Imi place cum ai scris despre ea.
Ti-o pot trimite eu, Ioana, daca tot te tenteaza, sa nu mai dai banuti pe ea.
Astfel de carti se citesc in liniste cand esti odihnit, cu o agenda langa tine sa iti notezi ideile importante. Recunosc nici eu nu sunt fan astfel de carti, caut informatii si scheme lejere pe net atunci cand am nevoie de ceva exact.
N-am luat notite, recunosc. Nu vreau sa fac performanta in domeniu si nici nu particip la un seminar.
O carte care m-ar interesa. N-am putut intra pe link, probabil din cauza browser-ului meu, dar o s-o caut!
era pe elefant la reducere dar poate gasesti si oferte mai bune.
Sper sa reusesc sa pun si eu mana pe aceasta carte, am auzit doar lucruri bune despre ea.
Daca o vrei, o pot imprumuta.
Nu ma pasioneaza genul asta de carti
Interesant articol,cat ma bucur ca te avem langa noi. :*