Te-ai lansat de curând în afaceri, ai un produs bun, în care crezi și pe care vrei să îl vinzi în cantitatea cât mai mare? Nu este suficient să semnezi un contract cu un magazin și să îți pui produsul la ei pe raft. Cu siguranță în jurul lui vor mai fi 5-6 produse de același tip, de la firme cunoscute. Cum poți concura cu ele? Simplu: folosind o etichetă atrăgătoare, cât mai bine structurată.
Cumpărătorii sunt curioși și curajoși atunci când vine vorba despre a cumpăra produse nou intrate pe piață. Singura condiție este să le vadă. Etichetele sunt cele care fac produsele vizibile. Nici cea mai bună și mai scumpă reclamă nu poate asigura creșterea vânzărilor, acolo unde eticheta nu ajută produsul. Cum să realizezi eticheta perfectă pentru produsul tău?
Pasul 1 – Alegerea tipului de etichetă potrivit
Există pe piață tot felul de etichete autocolante pentru produse. Dacă produsul este unul uscat, bine ambalat, spre exemplu o punguță cu turtă dulce, eticheta poate fi din hârtie ieftină. Pentru produse lichide sau produse care necesită păstrarea la frigider, trebuie mizat pe o etichetă autocolantă mai rezistentă, care să nu dispară și să se șteargă din cauza umezelii. Poți pune și eticheta albă dacă ai un logo și o imagine colorată cu produsul. Totuși, cel mai bine ar vinde o etichetă colorată, de tipul celor de pe acest site. Atenție și la mărimea și forma etichetei! Aceasta nu trebuie să fie nici foarte mare (ca să acopere un borcan, spre exemplu, să nu se mai vadă deloc conținutul), nici foarte mică (trebuie să conțină destul de multă informație despre produs).
Pasul 2 – Gândirea design-ului etichetei
Pentru acest pas poți angaja un specialist dar te poți ocupa și singur de el. Important este să ai o etichetă nici foarte încărcată, nici prea mică, să pui pe ea o poza de prezentare a produsului și toate informațiile despre el. Nu uita să pui pe etichetă și logo-ul firmei! Dacă unui consumator îi place produsul, va ține minte numele și logo-ul și îl va căuta și data viitoare sau poate chiar va dori alte produse de la firma ta.
Pasul 3 – Informarea prin etichetă
Dacă eticheta a atras prin formă și culoare, acum trebuie să și convingă prin informațiile pe care le oferă. Etichetele autocolante de pe produse trebuie să ofere informații complete, reale și corecte despre produs (data fabricării, termen de valabilitate, compoziție, informații nutriționale, datele de contact ale firmei). Funcționează foarte bine și sugestiile de utilizare a produsului, de exemplu o rețetă care se poate prepara folosind produsul tău. Dacă produsul a obținut vreun premiu sau deține anumite certificări, nu uita să menționezi și asta pe etichetă.
Pasul 4 – Imprimarea etichetei
Acum că ai ales tipul de etichete autocolante potrivite și ai gândit forma etichetei perfecte, nu îți mai rămâne decât să cauți un magazin cu etichete la un preț bun și să te ocupi de imprimarea lor. Poți opta pentru imprimarea lor într-un centru specializat dar asta costă ceva. În schimb, mizând pe etichete autocolante de genul celor de aici, le poți imprima la preț mult mai mic, folosind orice tip de imprimantă laser.
Următorul pas este să lipești eticheta pe produs și să îl scoți la vânzare. O fi reclama sufletul comerțului, dar eticheta este mama comerțului. Etichetele autocolante de pe produse sunt mult mai mult decât simple instrumente de informare. Cu o grafică bine gândită, având mărimea și forma potrivită și vorbind despre un produs de calitate, eticheta devine instrument de marketing. Ea promovează produsul și stimulează creșterea vânzărilor.
Foarte bun articolul dar ar fi trebuit sa scrii ca informatiile de pe eticheta trebuie sa fie scrise cu litere suficient de mari ca sa le poata citi toata lumea. Eu si cu ochelari nu vad sa citesc asa de mici sunt literele.
Zic eu bine documentat articolul tau. Bravo. Nu sunt genul de cumparator pe care sa il atraga eticheta sau ambalajul (cu exceptia cartilor unde este putin diferit… 🙂 ); pentru mine conteaza ingredientele, termenul de expirare (de la data de fabricatie pana la cea de expirare ), si oarecum, firma. Daca este o firma necunoscuta mie, stau bine sa cantaresc daca sa cumpar sau nu
Sunt una din cumparatoarele care se lasa atrasa cu usurinta in plasa aceastei „mame a comertului”, desi nu am mereu de castigat. Da, comerciantii trebuie sa acorde o importanta aparte acestui aspect!
Pai e adevarat ca ambalajul vinde marfa.
Eticheta este foarte importanta. De multe ori, cand am de ales intre doua produse bune, il aleg pe cel cu eticheta care contine mai multe informatii si care este mai bine structurata. Anul trecut am participat si la un studiu apropo de receptivitatea noastra, a cumparatorilor, fata de produsele cu etichete mai frumoase si mai informative. Nu mai suntem ca in trecut, nu mai aruncam in cosul de cumparaturi ce nimerim. Acum avem atat de multe optiuni, incat cercetam etichetele sa vedem care ne plac cel mai mult. Deci, da, eticheta chiar conteaza!
Bine punctat,ai dreptate Cris!Conteaza foarte mult si acest lucru,eticheta are un rol important…trebuie gandit de 10 ori inainte de a hotari ce tip de eticheta poti folosi pentru a atrage clientul..
Cateodata, mai ales la produsele alimentare nu vezi nici cu lupa ce scrie pe etichetele produselor, mai ales cand e scris cu negru pe un fond inchis. Cand o eticheta nu e lizibila, sigur ascunde ceva 😀
nu ma incanta eticheta ,in primul rand scrie prea mic,pe fond inchis ,eticheta neagra,scris negru,nu stiu ce poate sa te atraga ,are un rol si ea dar nu atat de mult ma intereseaza
In general etichetele sunt imprimate cu litere asa de mici ca nu le deslusesc eu ,dar cei cu vederea proasta.Eu una mă uit la pret si ce are in compozitie….cateodata.
Ai dreptate ,frumos articol
Adevarat,bun articol!
Recunosc ca ma las dusă de val si aleg in functie de design, ingrediente,etc. Daca totusi vrei succes trebuie sa investesti in publicitate. La noi functioneaza faza cu … „vedeta x foloseste produsul y, il cumpăr si eu. Nu ar folosi ea un produs mai putin calitativ”
Primul lucru mă uit când expiră, apoi mă uit la preț și la ce conține. Da, dacă are si un dizain frumos cu atât mai bine 🙂