Acum cateva zile am avut putina treaba la o firma din Bucuresti. Trebuia sa predau niste acte si sa semnez cateva foi. Cat am asteptat sa vina persoana de contact in birou, am avut timp sa analizez incaperea. Cand doamna a intrat in birou, cred ca m-a vazut ca ma uitam destul de insistent la praful de pe birou si la cosul de langa el, plin de hartii, si a simtit nevoia sa se scuze, spunandu-mi ca femeia de serviciu este in concediu medical.
E adevarat ca pentru mine nu a fost o tragedie sa vad putina dezordine intr-un birou dar nu pot sa nu ma intreb, daca ar fi trebuit sa primeasca vreun client important, vreun partener de afaceri sau potential investitor, tot asa l-ar fi primit? Nu prea da bine. Curatenia dintr-o firma, pornind de la cea de pe scari, e foarte importanta pentru o prima impresie. Cum ar putea sa managerieze cu succes o afacere o firma care nu e capabila sa isi pastreze curatenia in incinta. In plus, se stie ca si angajatii muncesc mai cu spor atunci cand, in jurul lor, totul este curat si aranjat.
N-am indraznit sa intreb de ce nu se renunta la varianta cu femeie de serviciu angajat intern in favoarea contractarii unei firme specializate in curatare birouri dar m-am gandit sa scriu astazi despre asta. Poate mai exista firme care se intreaba cine ar trebuie sa se ocupe de curatenia in firma: agent propriu de curatenie sau firma specializata? Am intors problema pe toate partile si am ajuns la concluzia ca varianta cea mai fericita este cea in care se solicita ajutorul firmei specializate. De ce? Pentru ca e mai avantajos din multe puncte de vedere.
Avantajul financiar – Desi unii ar fi tentati sa spuna ca varianta aleasa de mine nu este cea mai ieftina, ar trebui gandita problema mai in profunzime si atunci o sa va dati seama ca e chiar mai scump si ineficient sa platesti o femeie de serviciu. Intr-o cladire de birouri femeia de serviciu nu are ce face toata ziua. Curatenia se face ori dimineata, ori seara, in cateva ore. Dincolo de salariul pe care i-l platesti, trebuie sa investesti bani in tot felul de aparate si consumabile necesare: galeti, mopuri, aparate de sters geamurile, aspirator, etc. Daca apelezi la o firma, nu trebuie sa cumperi toate aceste produse, deci investesti mai putin.
Iti pastrezi energia pentru lucrurile cu adevarat importante – La cate probleme are pe cap un manager, asta i-ar mai lipsi, sa aiba grija sa nu lipseasca detergentii si mopurile din stoc sau sa stea sa intruiasca si sa supervizeze femeia de serviciu ca sa vada daca isi face bine treaba. Punand sarcina curateniei in grija unei firme, scapi de aceasta problema si te poti concentra mai bine pe proiectele si ideile tale. Din momentul in ai semnat contractul cu firma de curatenie, ai castigat timp si energie pe care sa le investesti in afacere.
Servicii perfecte in permanenta – Niciodata, oricat de mult ai investi, femeia de serviciu din firma nu va fi dotata cu echipamente si produse profesionale care sa ii permite sa curete birourile perfect in cel mai scurt timp. Ceea ce dansa ar face intr-o ora, o echipa specializata ar termina in jumatate de ora si rezultatele ar fi vizibil mai bune. Si, revenind la situatia de la care pornisem ideea articolului, atunci cand mizezi pe o firma curatare birouri de tipul Class Cleaning, nu vor exista zile in care cosurile sa fie pline si birourile prafuite pe motiv ca s-a imbolnavit femeia de serviciu. O echipa specializata va fi intotdeauna la dispozitia ta, asigurand curatenie exemplara in firma, la preturi rezonabile.
Eu indraznesc sa spun ca e mult mai rentabil si mai avantajos pentru o firma, care pune pret pe curatenia din birourile sale, sa renunte la varianta angajarii unei femei de serviciu si sa lase treaba asta in grija unei firme specializate. E mai ieftin si mai simplu asa. Voi ce spuneti? Care varianta pare mai rentabila?
La mine la firma exista cca 130 de angajati si o singura femeie de serviciu si munceste toata ziua dar lasam la aprecierea patronilor si nu cred ca ar mai plati pe una.?
E pacat sa nu profite de oportunitatile pe care le au astazi , deci eu as fi PRO
Interesant articol,
E mult mai bine sa faci curatenie cu o firma specializata. Eu stau la bloc si pana acum doi ani era o femeie angajata care sa faca curatenie pe scari si pe alee. Scarile nu erau aproape niciodata spalate nu mai spun cum era eleea dintre blocuri. Acum cu firma de curatenie scarile sunt spalate zilnic(nu mai spun ce miros frumos te intampina cand iesi din casa) iar pe alee nu mai vezi o hartie aruncata aiurea.
Nu multi patroni sunt adeptii unei firme specializate in curatenie pentru ca dupa paretrea lor, costurile sunt mai mari. Sunt de parere ca in orice firma ar trebui sa existe o femeie de serviciu sau poate chiar mai multe daca numarul de angajati e mare, care sa faca curat zilnic sau macar odata la doua zile, De asemenea, odata la 3 luni sau cel putin de doua ori pe an, ar trebui sa se apeleze si la o firma specializata in curatenie pentru ca femeia de serciua nu poate sa faca totul sa fie „luna” mereu,
Putea sa plateasca pe cineva sa faca curat pe perioada de concediu a doamnei care se ocupa de curatenie…adica sa stai asa cu scuza ca n-are cine face curat,eu unul n-as suporta…
Tinand cont ca femeia de serviciu avea o problema de sanatate trebuiau sa o inlocuiasca pana se va putea intoarce la serviciu sau sa apeleze la o firma specializata…sa stai cu praf,mizerie nu stiu zau daca nu m-ar lua nervii….depinde de fiecare in parte unii daca au asa si acasa nu sunt deranjati deloc de mizerie)))
Este mai rentabil dar cine stie ce cred patronii aia li se pare mai ieftin sa plateasca un singur om care face curatenie si nu servicii profi.
Interesant articol.
Inainte sa il citesc si eu sini face cma iti vine iter eram tentata sa cred ca varianta cea mai ieftina e femeia de serviciu.
Acum citind si punand in balanta am ajuns sa cred total opusul.
Da o femeie de serviciu , fie ca are, fie ca nu are de munca trebuie sa o platesti. Pe cand
firma iti vine iti face odata si bine, iar mai apoi tine de tine, de bunul simt ca angajat cum o pastrezi.
Nu mai zic ca in Bucuresti, cat si in orasele mari fiind concurenta mare se gasesc firme cu preturi accesibile….
Interesant articol.
Inainte sa il citesc si eu eram tentata sa cred ca varianta cea mai ieftina e femeia de serviciu.
Acum citind si punand in balanta am ajuns sa cred total opusul.
Da o femeie de serviciu , fie ca are, fie ca nu are de munca trebuie sa o platesti. Pe cand
firma iti vine iti face odata si bine, iar mai apoi tine de tine, de bunul simt ca angajat cum o pastrezi.
Nu mai zic ca in Bucuresti, cat si in orasele mari fiind concurenta mare se gasesc firme cu preturi accesibile….
La noi in fireme mai nou fiecare angajat isi face curat la locul de munca, chiar si la birou si nu glumesc, chiar asa se intampla.
Depinde de firma. Acum cred ca in unele locuri renteaza mai mult sa exista angajati permanenti pt curatenie iar in altele sa fie firme de curatenie specializate.