Alex si-a deschis un magazin online cu produse pentru casa si gradina. Trebuie sa recunosc ca a avut curaj. Mi se pare greu sa intri in lumea asta, a vanzarilor online, si foarte riscant sa bagi banii in asa ceva. Nu o sa scoti profit cu doua vanzari pe saptamana si nici o sa ajunga lumea prea repede pe site-ul tau, oricat de ieftin te-ai gandi tu sa vinzi si oricate oferte ai promova pe pagina ta de facebook, pe care ai doar vreo 3000 de fani.
Investitia nu inseamna numai sa cumperi 20 de lopeti, 20 de ghivece si 30 de chiuvete si sa astepti sa apese cineva pe butonul ala magic, de cumparare. Sunt tot felul de lucruri de care trebuie sa te ocupi. Eu nu am un magazin online dar, avand de-a face cu platformele de afiliere, ma lovesc de multe lipsuri ale magazinelor pe care ar trebui sa le promovez. De cate ori nu ti s-a intamplat sa gasesti o oferta buna la pantofi si sa intri pe o pagina a produsului pe care nu gasesti nici un fel de detaliu: nici din ce material sunt confectionati, nici ce inaltime are tocul? Sa fim seriosi: nu stiu cati oameni ar sta sa sune ca sa te intrebe despre aceste detalii care ar trebui sa existe deja pe site! Cum sa promovez asa ceva? Cum vor ei, oare, sa vanda acele produse?
Fix asta facea si Alex la inceput: adauga produsele cu o descriere incompleta si cu o singura poza si aceea prea mica. Asta vedeam pana si eu, care nu ma pricep deloc la strategii de vanzari, si mi-am permis sa ii spun ca nu prea e bine ce face. Asa si-a dat seama ca nu poate merge mai departe fara suport din partea unor specialisti. Asa a inceput colaborarea lui cu SilkMart, o echipa de profesionisti in ale online-ului, marketing-ului si ecommerce-ului. Abia vazand toate realizarile echipei SilkWeb, Alex a realizat ca magazinul sau nu ar fi aratat niciodata asa profi cum arata acum si nu ar fi avut un continut care sa atraga trafic atat de mare. Sunt lucruri pe care tu, ca incepator, nu ai de unde sa le stii. Dar exista oamenii ca cei de la SilkMart, oameni care stiu ce inseamna si cum se creste rata de conversie, oameni pentru care optimizarea SEO si e-mail marketing-ul nu au secrete, oameni care te invata si te ajuta sa iti cresti traficul si implicit sa faci ce iti place cel mai mult, sa vinzi. De la design-ul site-ului si logo, pana la modalitatea de a comanda si de a livra produsele, totul trebuie facut ca la carte pentru ca experienta vizitatorului sau cumparatorului sa fie simpla si placuta si sa te asiguri ca va reveni pe site-ul tau.
Numai daca ne referim la realizarea unei pagini a produsului in care toate informatiile si butoanele sa fie la locul lor, oamenii astia au facut minuni. Daca inainte pe pagina unei chiuvete gaseai doar numele ei, dimensiunile si butonul de cumparare, acum pagina arata cu totul altfel. E normal ca omul sa aiba incredere intr-un site pe care toata informatia e la vedere, un site care vine in intampinarea nevoilor sale din toate punctele de vedere(descrieri detaliate, poze de calitate, preturi bune, oferte de nerefuzat). Priviti pe acest infografic care sunt elementele esentiale in pagina de produs!
Asta e genul de site de pe care eu as cumpara ceva. In primul rand, ma uit la pret si asta e clar ca nu poate lipsi de pe pagina, ca si titlul produslui. Apoi, caut poze ale produsului pentru ca nu as cumpara niciodata o geanta de pe un site care are o singura poza cu fata gentii. Trebuie sa o vad, ca si in magazinul fizic, pe toate partile: fata, dos, profil, interior, detalii fermoare, etc. Deci nu e suficienta o poza, ci trebuie o intreaga galerie de poze la rezolutie foarte buna si cu optiune de zoom a imaginilor. Urmeaza descrierea pe ordinea de lucru. Poate ca geanta care imi place are poze si imi place cum arata dar nu prea imi dau seama din poza daca e piele naturala sau piele ecologica, din ce material e fabricat interiorul, care sunt dimensiunile exacte, etc. Adica ma astept ca tu, ca vanzator, sa te pui in postura clientului si sa te gandesti ce ai vrea sa stii despre geanta aceea inainte sa o cumperi.
Sa presupunem ca totul e ok pana aici si sunt hotarata sa cumpar geanta. Nu as vrea sa plasez comanda si apoi sa fiu sunata sa mi se spuna ca produsul nu este pe stoc. Ideal ar fi sa existe informatia afisata pe pagina ca sa stiu daca el exista in depozit sau poate e disponibil la comanda. De asemenea, mi s-a intamplat sa ma trezesc ca imi place mult un produs si, cand am vazut ca nu e pe stoc, am si iesit de pe site-ul respectiv si am continuat cautarea prin alte magazine. Insa, daca magazinul alege sa imi afiseze dedesubt niste produse similare, s-ar putea sa mai zabovesc ceva vreme pe site si, eventual, sa si gasesc ceva pe placul meu si sa comand. Daca am noroc si produsul e pe stoc, vreau sa il adaug rapid in cos, dand click pe un buton aflat la indemana. N-ar fi rau sa imi sugerezi si niste produse complementare adica, daca imi cumpar geanta, sa imi sugerezi o bratara care se asorteaza sau, daca imi cumpar chiuveta, sa imi arati o baterie care se potriveste.
Ajungem iarasi la punctul in care vreau sa cumpar ceva. Dar de unde stiu cat ma costa transportul? Pe pagina produsului nu scrie nimic, in josul paginii nu scrie nimic. Mai bine ies. Cine stie cat trebuie sa platesc taxa de livrare! Nu mai bine punea vanzatorul informatia la vedere, undeva sub pret? Multi clienti nu pierd timp sa mai simuleze o achizitie ca sa le apara abia in cosul de cumparaturi costul de livrare. Si iar m-ai pierdut de client.
Alte elemente necesare si recomandate pentru a fi incluse pe pagina de prezentare a unui produs sunt butoanele de social share(daca imi place geanta o sa ii dau share sa le-o arat si fetelor), prezenta campului de review(in care sa pot posta pareri despre produsele comandate sau sa citesc parerile celor care au cumparat inaintea mea), posibilitatea de a adauga produsul pe lista de dorinte(wishlist), ca sa nu stau sa il caut si data viitoare cand revin pe site si am banii necesari achizitiei) dar si plasarea datelor de contact la vedere si posibilitatea de a face o comanda telefonica sau una rapida, care nu necesita inregistrare prealabila.
Tu vrei sa vinzi, eu vreau sa cumpar. Da-mi ce am nevoie si m-ai castigat! Daca paginile produselor din magazinul tau online nu seamana cu cea din infografic, atunci nu prea ai sanse sa imi vinzi ceva! Daca vrei sa scoti si ceva profit din afacerea asta online, fa-o cum trebuie! Daca nu stii cum trebuie, contacteaza-i pe cei de la SilkMart si treaba e ca si facuta! Investesti ceva dar castigi vanzari si o imagine buna pentru ca cine vinde cu SilkMart vinde mai bine! E platforma folosita de nume mari in domeniul magazinelor online(Bellesser, Sportisima, elf.ro), locul in care 15 profesionisti, cu 10 ani experienta in domeniul comertului online, lucreaza pentru succesul afacerii tale!
Cine este Alex si despre ce magazin este vorba?
Intradevar este foarte riscant sa te bagi in asa ceva dar stii cum e ..in viata daca nu risti nu ai cum sa castigi…
totusi e o afacere buna…orice inceput e riscant,totul depinde de Doamne,Doamne!
Incepatorilor le e mereu mai bine sa apeleze la specialisti mai ales intr-un domeniu in care nu exceleaza sau nici macar nu se descurca 🙂
Alex asta e tare….o sa apelez si eu la el…eu vreau sa vand niste lucrusoare de care nu mai am nevoie.
Un articol interesant, nu stiam de acest site!
Si noi avem cateva lucrusoare de vandut, da. Multumim pentru informatie Criss, vom lua in calcul si aceasta alternativa.