Evitați să cumpărați de la Radox!

Cine e Radox? O companie care produce aparate de climatizare/aerisire de tipul caloriferelor, centralelor termice, aerelor condiționate. Experiența mea cu această firmă românească se referă la un aparat de aer condiționat. L-am cumpărat acum un doi ani, din Dedeman, la  ofertă; am dat atunci 900 de lei pe el. N-aș zice că a fost tocmai ieftin. Nu îmi doream un aparat de lux, ci unul care să răcească aerul din casă. A fost o sumă destul de mare pentru noi dar… cu canicula nu te pui.

Nu mi-a spus nimeni, atunci când l-am cumpărat, ca trebuie să vină neapărat un om, de la una din firmele care au contract de service/garanție cu ei, ca să îl monteze. L-am montat cu o firmă care avea sediu la mine în zonă pentru că ni s-a părut mai rapid și mai simplu așa. L-am instalat în sufragerie. Am trecut peste faptul că era al naibii de zgomotos și eram fericită că am răcoare în casă. După trei săptămâni de funcționare, aparatul de aer condiționat de la Radox a murit și nu a mai vrut să pornească sub nici o formă și cu nici o rugăminte. Am sunat, ca tot omul la service, cu gândul că am garanție pentru că am cumpărat un aparat de aer condiționat nou și atunci am aflat că nu pot beneficia de garanție pentru că nu l-a montat cine au vrut ei.

E ca și cum mi-ai spune că dacă îmi cumpăr un pui și îl gătesc la un cuptor pe gaz și constat că e o carne veche, oribilă la gust, e din vina mea că nu l-am gătit în cuptorul electric. Eu cam așa văd lucrurile. Ce mama dracului contează cine l-a montat, atâta vreme cât defecțiunea nu are legătura cu modalitatea în care s-a făcut montajul, ci pur și simplu s-a stricat o piesă esențială a aparatului produs de firma minune?

Am cerut o diagnosticare a aparatului la firma care mi-l montase și am aflat ca s-a ars motorul de unitatea exterioară. Acel motor nu se poate repara nici contra-cost nici în nici un fel. Cei de la Radox mi-au spus că trebuie cumpărat motor nou care mă costa 600 de lei, fără manopera de schimbare a piesei. Am ajuns la concluzia că în nici un caz nu sunt așa de nebună să mai dau 600 de lei pe un motor de la firmă al cărei aer condiționat a funcționat 3 săptămâni. Prin urmare, dacă aveți bani de aruncat, vă recomand cu căldură un aparat de aer condiționat de la această firmă incredibil de serioasă!
Voi reveni cu pozele cu dovezile în cursul zilei de azi!

Later Edit: pentru că îmi place să ofer informații complete și corecte, menționez că, în urma acestui articol, un reprezentant al firmei Radox m-a contactat și a fost cu mult mai drăguț decât restul angajaților care îmi răsspuseseră până acum. Nu știu dacă la mine se mai poate rezolva ceva pentru că nici măcar nu știu dacă mai am garanția pe care, cel mai probabil, am aruncat-o în momentul în care de două ori mi s-a dat același răspuns: că garanția nu este valabilă dacă nu am montat cu ei. Menționez, de asemenea că, deși a trecut destul timp de la achiziția lui, el a fost montat undeva în vara trecută pentru că atunci am terminat noi lucrările la casă și tot vara trecută s-a și stricat și atunci am și sunat prima dată să întreb despre cum îl pot repara și am primit răspunsul pe care îl știți deja. Între timp, am căutat modalități mai ieftine de a-l repara pe cont propriu și pe nicăieri nu am găsit motor pentru acest model pe care îl dețin. Așa am ajuns din nou să îmi amintesc cine e producătorul, am sunat să mă interesez de motor pentru el și …m-au apucat pandaliile când am auzit de 600 de lei…..

Etichete: ,

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • Mihaela
    • 04/05/2015
    Răspunde

    Trebuie sa le faci plangere la protectia consumatorului.

      • cristina
      • 04/05/2015
      Răspunde

      Miky, sunt ferm convinsa nu rezolv nimic. Le fac reclama de banii aia, pentru cat de draguti au fost!

    • Rodica Granpier
    • 04/05/2015
    Răspunde

    Offff,imi pare rau…din pacate in Romania asta drag ,nimic nu este asa cum ar trebui….sunt de acord cu tine,nu conteaza cine a montat-o,atata timp cat s-a stricat o piesa anume…iti doresc sa rezolvi situatie cu bine,pupici :*

    • Yonella
    • 04/05/2015
    Răspunde

    Din pacate garantiile in Romania vin tot timpul cu astfel de porcarii de reguli, tocmai pentru ca sa nu fie nevoiti sa acopere foarte multe garantii. Sper sa rezolvi problema cu bine.

    • Hacman Mariana
    • 04/05/2015
    Răspunde

    Rusine sa le fie…ce scuza buna au gasit)))))))…asa-i la noi in Romania,nimic nu mai e cinstit,toti urmaresc numai sa profite…imi pare rau ca a trebuit sa treci printr-un asemenea moment….si sa cumperi un nou motor costa aproape cat produsul finit…sincera sa fiu e de preferat sa-ti cumperi un nou aparat decat sa dai 600lei pt.reparatie si te trezesti ca se strica altceva …cunosc persoane care au patit-o…sigur a avut o defectiune de la bun inceput….

    • Mihaica Iuliana
    • 06/05/2015
    Răspunde

    Criss daca ai garantia si o gasesti, care ar fi cel mai de preferat lucru , o rezolvi usor. Numai sa mai fie valabila garantia. De obicei se dau garantia aproximativ 3-5 ani la un aparat de aer conditionat. Mergi cu garantia la protectia consumatorului si iti garantez eu ca ti-l vor inlocuii daca nu il pot repara. Asa am patit eu cu un monitor de la un pc dupa 1 an si 2 luni. Mentionez ca dupa 5 saptamani de service mi l-au inlocuit fara sa comenteze ceva dupa ce am apelat la protectia consumatorului.

    • Mihaica Iuliana
    • 06/05/2015
    Răspunde

    Insa pt asta ai nevoie neaparat de acea garantie, sau eventual de bonul de casa dat in momentul achizitionarii.

    • Iorga Daniela Ionela
    • 06/05/2015
    Răspunde

    Pff, imi pare rau pt cele intamplate si e bine ca ai postat articolul , sa stim si noi de cine sa ne ferim! 🙁
    Sper sa rezolvi totul intr- un mod cat mai favorabil tie.

  1. Răspunde

    draga Cristina cam asa e in romania tin sa te informez ca sotul meu si-a facut abonment la cosmote si dupa 6 luni in timp ce filma cu telefonul care i l-au oferit ei un HUWAWEI i s-a inchis si nu s-a mai aprins .Sotul l-a trimis in servis si cei de acolo i l-au trimis inapoi zicand ca l-a trantit si din cauza lui s-a stricat.O firma pe care eu o recomand cu cea mai mare increde e UTOK nu are deaface cu articolul tau dar poate vreodata esti interesata sa-ti iei vriun gaget ceva.Cu aerul conditionat imi pare rau pt tine mai bn iti iei un ventilator ca nui asa scump si e si rentabil il muti unde vrei 🙂 o zi buna sa ai!

  2. Răspunde

    Pai ce treaba are montatul cu motorul? Nu din vina instalatorlui s-a ars motorul 🙁 Trebuia sa le faci plangere la Protectia Consumatorului. Eu am patit cu masina,trebuia sa-i schimb cureaua de distributie,pompa de apa si inca cate ceva de pe acolo care m-au costat vreo 2000-2500 lei in 2010 si m-am dus la Citroen din judet la mine. Am adus masina acasa si n-am mers cu ea mai mult de 30 km si am vazut ca nu mai merge,am sunat la ei si au venit cu o masina sa mi-o ia dar mi-au zis ca n-au timp sa o repare decat dupa vreo 2-3 saptamani.Noua nu ne-a convenit si le-am zis ca le fac plangere la Protectia Consumatorului si sa vezi ce repede au rezolvat problema,cat am avut masina la ei vreo 2 zile mi-au dat masina de serviciu 😉

    • Agache Lucica
    • 08/05/2015
    Răspunde

    In ziua de azi cumparam produse fel de fel,dar degeaba au garantie s-au informatii primite laudand produsul,nu mai stim ce cumparam.
    A-ti dat o mana de bani pe acest aparat,daca aveti actele nu va lasati,rezolvati intr-un fel problema.Nu sa vina sa repare ca asa mai trece din garantie,incercati si cereti sa vi-l schimbe cu unul nou si rezolvati mai bine treaba.Eu va doresc sa rezolvati aceasta problema in bine,in favoarea dmv.

    • Lamiita D
    • 09/05/2015
    Răspunde

    „Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul „ca sa citez un „clasic „in viata :))
    Oare se va mai schimba curand ceva si pe la noi ? mira-m-as

  3. Răspunde

    Avem si noi in Falticeni o astfel de firma, din pacate!!!

    • ghizdavu iuliana simona
    • 10/05/2015
    Răspunde

    Asa ceva nu am mai auzit ,sa nu beneficiezi de garantie deoarece aparatul nu a fost montat de cine vroiau ei

    • Mariana Cioranu
    • 11/05/2015
    Răspunde

    Imi pare rau pentru ce ai patit ,sper sa rezolvi problema .Ai dat atitia bani pe aparatul de aer conditionat si sa nu rezolvi nimic este foarte rau.Eu iti zic ce ti-au scris si fetele de dinaintea mea sa apelezi la protectia consumatorului .

    • Hacman Radu
    • 18/05/2015
    Răspunde

    Majoritatea scot acum pe piata produse care sa functioneze 3,4 luni si apoi altele..tre sa aiba si ei vanzare)))))

    • Mihaica Iuliana
    • 21/05/2015
    Răspunde

    Criss imi poti recomanda si mie un astfel de aparat bun, o sa merg la noua mea casuta si o sa am nevoie de el insa nu stiu care este mai bun si mai accesibil ca pret.

    • Marius
    • 12/03/2016
    Răspunde

    Buna Cristina,

    ai rezolvat cu aerul conditionat? S-a rezolvat pe garantie sau l-ai reparat in alta parte ? Mai functioneaza? Ai mai avut probleme cu el ? Vreau sa cumpar un aparat de aer conditionat de la ei si mi-au spus ca il pot monta cu cine vreau ca nu pierd garantia.

      • cristina
      • 19/03/2016
      Răspunde

      eu l-am aruncat! Nu te lua dupa ce zic din vorbe, citeste bine conditiile scrise de acordare a garantiei!

    • Marius
    • 04/05/2018
    Răspunde

    Nu stiu daca mai intereseaza pe cineva articolul asta dar se poate strica motorul si din vina istalatorului. Daca tevile sunt strangulate se va arde. Trebuia sa le ceri celor de la Radox sa trimita pe cineva de la service si sa demonstreze ca s-a stricat motorul din cauza montajului. Daca nu era din cauza montajului ti-l schimbau instant. La mine asa au procedat. Si mentionez ca mai aveam 1 saptamana de garantie.

    1. Mie mi-au zis clar ca nu exista asa ceva si ca am pierdut garantia ca nu am montat cu ai lor.

    • Omar
    • 05/07/2023
    Răspunde

    Mie mi se pare normal. Compania are instalatori autorizati, carora probabil le-a facut instructie si care stiu cum se monteaza corect. Dvs. instalati cu Dorel si va plangeti ca nu beneficiati de garantie. Normal ca nu va acorda, nici dvs. nu ati acorda daca ati fi fost in locul lor.

      • Cristina Dragomir
      • 07/07/2023
      Răspunde

      Ideea era ca aparatul fusese cumparat atunci direct de la ei si nu se mentionase acest aspect. Inteleg ce spuneti, dar va asigur ca montajul nu l-a realizat Dorel si ca ultimul lor raspuns a fost cel putin usor diferit, atat ca informatie, cat si ca ton, fata de primele doua.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 shares