Stai si tu ca omul, la un film la o emisiune, si suna telefonul. In receptor, o pustoaica speriata te intreaba daca ii poti acorda cateva secunde din viata ta sa ii raspunzi la intrebari. Asta ii e meseria si castiga cativa banuti pentru fiecare chestionar completat telefonic. Mereu pendulez intre a spune „nu” politicos si a inchide si empatia fata de persoana cu care vorbesc. Si eu cand eram studenta si faceam practica, trebuia sa completez sondaje prin muzee si targuri si era tare neplacut sa nu vrea nimeni sa vorbeasca cu tine. Chiar ieri m-a sunat cineva pentru un sondaj legat de producatorii de mobila. Iar am irosit cateva minute din viata mea si asa scurta ca sa raspund unor intrebari doar pentru ca imi era mila de fata de la telefon.
Vreau sa se termine cu astea. Suntem in epoca internetului. Sa imi trimita chestionarul online si decid eu daca il completez si cand! Poate sunt in mijlocul unei sedinte sau al unui film si nu vreau sa il intrerup. N-as putea spune ca cei care se ocupa de sondaje sunt agresivi si foarte insistenti(nu atat ca cei care se ocupa de vanzari- mai ales cei de la TopShop ar fi capabili sa te convinga ca ai nevoie si ea a 11-a tigaie, chiar daca ai deja 10).
Cu toate astea, cred ca e mai bine online, eventual si cu o tombola care sa stimuleze consumatorul in mod pozitiv sa participe la studiu. Sunt atatea companii care se ocupa de studii online si cred ca isi fac treaba cum trebuie. Cateodata si aceste studii sunt promovate prin bannere deranjante sau ferestre pop-up, dar macar nu vorbesc cu nimeni la telefon si pot sa injur in voie.
Nu doar ca dureaza foarte multe cele mai multe sondaje la telefon, dar se si repeta. Sunt foarte enervante.