Brandingul de tara este un set de programe care face ca un stat sa se diferentieze de altul. Acest proces are menirea de a oferi o identitate tarii respective, formand o imagine reala, pozitiva si atragatoare. In fond, este cartea de vizita a unei tari. E vorba,pana la urma de imaginea exterioara pe care o tara si-o creeaza, cu scopul de a se vinde. A se vinde nu in sensul urat ci a invata sa se vanda ca spatiu turistic sau ca spatiu propice pentru investitori. Are Romania un brand? Are. Nevoie. Sa ne amintim de brandul turistic al doamnei Udrea, al carui desen a costat peste 90000 de euro, si sa ne intrebam daca si-a atins scopul. Nici vorba!
Mult mai cunoscut este Dracula, care nu ar trebui sa fie un brand pentru ca este doar o legenda nu e o personalitate sau un fapt real. Brandul de tara suntem noi, nu Dracula sau gradina Carpatica cu frunza. Scopul unui bran de tara este sa ne creasca noua imaginea de sine ca popor(Elvetia este printre primle locuri la capitolul acesta, daca nu , chiar primul) si sa aduca profit.
Nici o tara nu e perfecta dar stie sa se promoveze. Va invit sa participam toti la un studiu cu ajutorul caruia se va alege noul brand de tara pentru Romania. De asta, e musai sa raspundem sincer si sa nu incercam sa vede m doar ce e negru pe la noi. Sa nu ajungem de la frunza verde la una uscata !