Deși nu mi-am propus, săptămâna asta pare a fi a lucrurilor care m-au dezamăgit, a reclamațiilor pe blog. Să continuăm seria, dacă tot am început-o, nu!? Iată că a venit și rândul Loteriei Române. Am ceva de împărțit și cu ei.
Buba nu e că n-am câștigat la extragerea de joi, că la asta nici nu mă așteptam. Nici nu sunt vreo dependentă de jocurile de noroc, dar mai bag câte un bilet când și când. Că sper să mă îmbogățesc cândva din asta, fix ca tipa din acest roman, e altceva. Culmea, că săptămâna asta, cu biletul buclucaș despre care vă voi povesti, chiar am câștigat 30 de lei. 3 numere. Atâta s-a putut.
Problema a fost alta: cu aplicația în care au reușit, după ani buni de când tot promit, să ne permită să jucăm la loto online, din confortul propriilor canapele sau scaune de birou. Cu toate acestea, este important să înțelegem că această inovație a venit și cu unele provocări. Una dintre acestea este că mulți oameni încă se simt neîncrezători în privința siguranței și securității datelor personale. Voi reveni asupra acestui aspect.
Încă din pandemie vorbea Loteria Română despre această posibilitate, de a cumpăra bilete de pe internet. A trecut ceva de atunci. Destul. Vestea bună este că de miercuri, 5 iulie, chiar poți juca la Loto online. Nu mai trebuie să mergi în agenție sau la roboțelul din supermarket sau din magazinul de proximitate. Nu mai depinzi de programul acestora. Poți pune numerele norocoase pe un bilet la orice oră din zi sau din noapte. Vestea proastă este că acest lucru nu se face direct pe site-ul Loteriei, nici prin intermediul unei aplicații proprii, ci prin aplicația unui partener care se ocupă de locuri de parcare.
Ca să poți băga la loto, trebuie să ai instalată pe telefon aplicația AmParcat și să accesezi din meniu secțiunea dedicată Loteriei Române și apoi jocul la care dorești să participi. Poți juca online la 6/49, 5/40 și Joker. Poți permite aplicației să aleagă numerele în locul tău sau le poți introduce pe cele preferate. O să vedeți că aplicația este simplu de utilizat. Nu are sens să fac eu acum tutorial.
Eu am și băgat primul bilet miercuri. Din păcate, după ce s-a finalizat achiziția, adică a fost plătit biletul jucat, ia biletul de unde nu e! Pe mail, doar confirmarea comenzii. În aplicație, la istoric bilete Loto cumpărate, nimic. Partea bună este că s-a remediat relativ repede problema. Am dat un mail pe contact@amparcat.ro, le-am explicat situația, am atașat dovada plății și am primit a doua zi biletul jucat, pe mail. Culmea e că a fost și câștigător, după cum v-am zis deja. Trebuie să mă duc să-mi revendic cei 30 de lei.
Dacă tot am ajuns la capitolul premii, trebuie să știți că acestea nu pot fi revendicate și nici livrate online, direct în cont. Oare nu așa ar fi fost normal? Dacă tot vrem să facem pași înainte în epoca digitalizării…
Mai mult decât atâta, pentru a-mi revendica cei 30 de lei, nu doar că trebuie să mă duc în agenție, dar e musai să le duc și biletul jucat printat. Păi nu ziceau ei că în felul ăsta vor să fie mai ușor inclusiv pentru persoanele imobilizate sau cu mobilitate redusă? Ah, vor doar să le ia banii mai ușor, nu să li-i și dea. Aș înțelege să te duci personal pentru premii de peste 5000 de lei, să zicem. Dar așa… Am prea multe pretenții, știu.
N-am fost singurul jucător care a întâmpinat probleme la primul bilet Loto jucat online. Unora nu le mergea aplicația, altora le-a picat când să facă plata. Nu zic că nu se putea întâmpla și pe aplicația lor, dar când îți pui toate ouăle în alt cuib, e mai greu cu puii. Și nu pricep de ce nu au încă propria aplicație și le-a fost mai ușor să stea la mila și mica înțelegere cu diverși intermediari. Da, sunt mai mulți. Nu este AmParcat singura aplicație prin intermediul căreia vom putea cumpăra bilete loto online. Se discută și cu alte platforme pentru parteneriate în acest sens.
Revenind la opțiunea unui aplicații proprii a Loteriei Române, se pare că se lucrează deja și la asta. Cine știe când va fi gata! Se pare că este un proces complex și nu se poate estima cu exactitate când va fi finalizat. În orice caz, este încurajator să vedem că se fac eforturi pentru a îmbunătăți experiența jucătorilor de loterie.
Se preconizează că intrarea Loteriei pe piața online va crește vânzările cu un 5%. Eu sunt de părere că această creștere ar fi fost mult mai mare dacă Loteria ar fi avut deja aplicație proprie. Loteria Română este o instituție cu vechime, cu tradiție, de încredere. Românii pun preț destul de mare pe siguranța datelor lor, mai ales de când au învățat acronimul GDPR. Să nu uităm că, de ceva timp, nu mai poți juca la loto, fără a furniza CNP-ul. Sunt mulți reticenți în a-și oferi codul numeric personal de pe cartea de identitate unei companii despre care nu știu nimic.
Tu ai jucat la Loto online? Ai de gând să o faci? Ce te mulțumește/nemulțumește la această nouă mutare a Loteriei Române?
Soțul meu joaca, a și câștigat de multe ori.
Eu zic ca e tare bine sa iti poti lua bilet online mai ales cand poate nu ai drum pe langa agentie sau iti amintesti tarziu de bilet!E super!!!Legat de mersul la agentie dupa bani,nu cred ca m.ar deranja prea mult!As merge cand as avea timp!
Sunt curioasă dacă trebuie să trimiți mail la ei pentru fiecare bilet. Chiar am zis că o voi încerca, dar am renunțat pentru că nu aș mai instala o aplicație pe care să nu o folosesc integral, ce să parchez, bicicleta? Sper să dezvolte cât mai curând aplicația proprie.
In aplicația mea nu apare secțiunea destinată pentru a juca, folosesc un sistem IOS… 😟
Buna, poti incerca sa trimiti un mail direct loteriei romane, sa intrebi. Nu stiu ce sa iti spun.