Termeni și condiții dubioase

Termeni și condiții in magazinele online

Acum câteva luni, primisem pe mail o ofertă de la un magazin online cu produse pentru copii. Pentru că am doua nepoțele mici și am devenit interesată de produse pentru bebeluși și copii, am dat click mai departe ca să merg pe site să citesc mai multe despre produsul respectiv. Nu contează despre ce produse vorbim.  Pe orice pagina de produs ai intra, vei găsi această atenționare pe site-ul lor (chicco.ro): Fotografiile au un caracter informativ. Pot exista diferențe între acestea și produsul respectiv. Prețul și specificațiile tehnice nu constituie obligație contractuală și pot fi modificate fără o notificare în prealabil. 

Deși prețul produsului era bun și mi-l doream, am ales să nu fac acea comandă pentru că mi s-au părut dubioase aceste condiții. Nu zic că nu or fi ok. Nu mă pricep la chestii de administrare magazine online, e clar. Dacă cineva se pricepe și înțelege termenii și condițiile astea într-un mod mai prietenos, chiar îl rog să îmi explice și mie. Cert este că am scris inclusiv magazinului și am cerut lămuriri despre ce am perceput eu ca posibilitatea a de primi oricând altceva decât ai comandat, dar nu am primit niciun răspuns. Îl aștept de peste 2 luni.

Am înțeles treaba cu prețul. E trecută la termeni și condiții la majoritatea magazinelor online. Cred că e poliță de asigurare pentru a nu se trezi în situația în care a fost eMAG când a trebuit să onoreze comenzi de produse scumpe la prețul de 1 leu. Aici da, poate se omite un 0 pe undeva și e normal să precizezi că prețul nu constituie obligație contractuală, ca să te pui la adăpost în eventualitatea apariției unei astfel de situații care ar putea genera pierderi financiare.

bottegaverde.ro

Am priceput-o și pe aia cu pozele, deși nu 100%. Știu că de obicei vânzătorii precizează că nuanțele produselor pot fi diferite în funcție de setările monitorului sau display-ului clientului. Dar cum să existe diferențe între poză și produs? Nu-mi sună deloc convingător faptul că în poză pot avea o pătură cu elefanți, o comand și primesc una cu girafe pentru că magazinul nu-și asumă răspunderea pentru imaginile asociate unui produs. Orice ai comanda, nu ai siguranța că vei primi acel lucru. Poți să pui în coș un scaun cu 4 picioare și să primești în colet unul cu 3.

Trecem și peste pozele care pot sau nu să reflecte realitatea. Ajungem la specificații care nu sunt nici ele sigure. Adică degeaba ai scaun cu picioare în poză și la specificații sunt trecute tot 4. Și specificațiile tehnice pot fi completate greșit de un angajat sau colaborator și magazinul nu-și asumă răspunderea pentru asta.

Eu am ieșit de pe site în secunda doi pentru că nu pot da banii mei cuiva care nu-mi oferă nicio garanție că primesc ce-am comandat. Păi, dacă în poză ai mere roșii, la descriere ai mere roșii, tu poți să-mi trimiți mere verzi în ideea că poza și specificațiile nu constituie obligație contractuală sau cum? Sincer, am văzut chestiile astea prevăzute pe multe siteuri și poate nu le pricep cum trebuie.

Mă scuzați dacă eu sunt proastă și am înțeles greșit. Luminați-mă! În același timp, îi întreb pe cei care au înțeles lucrurile la fel ca mine, ați comanda de pe un site care afișează astfel de termeni și condiții? 

Etichete:

Related Posts

Previous Post Next Post

Comments

    • Roman Nicoleta
    • 28/01/2018
    Răspunde

    Nu as comanda niciodată !

    • Daniela
    • 28/01/2018
    Răspunde

    Au tendința de a duce în eroare clientul și dacă nu corespund ,își iau”mana”

    1. Chiar nu stiu cum sa interpretez.

    • Popa Oana-Gabriela
    • 28/01/2018
    Răspunde

    Ce aiurea..sa nu de informatii clare si precise despre produs. Clar nu as comanda de pe un astfel de site care nu isi asuma raspunderea..

    1. Informatii dau, dar…

    • Anda Stanciu
    • 28/01/2018
    Răspunde

    Nu as comanda niciodată

  1. Stiu ce zici, sincera sa fiu nu am citit niciodata atat de in detaliu termenii si conditiile la vreun shop online. Nici nu am patit-o, ce-i drept. E dubios, insa la urma urmelor exista si varianta returnarii.
    Desi stiu si sunt de acord cu tine ca, din start, o astfel de clauza iti taie tot elanul de-a mai plasa comanda… Dar macar atunci daca ar fi profesionisti si ar raspunde la mail, sa te lamureasca. In sfarsit…ti-am zis, nici nu m-as fi gandit la asa ceva.
    Daca primesti intre timp vreun raspuns poate ne anunti si pe noi. Chiar ma intereseaza.

    1. Nici eu nu citesc chestiile astea, dar la ei sunt puse sub fiecare produs in parte. De aia le-am vazut.

  2. Răspunde

    Ciudata treaba. Cu toate acestea produsele de la chicco sunt ok. Nu stiu de unde si pana unde aceste specificatii legate de produs. Zic si eu ca poate sunt loturi diferite si daca se termina un lot, urmatorul poate fi usor modificat design-ul. Nu cred ca merg atat de departe incat sa ofere un produs total diferit. Pe de alta parte au obligatia de a accepta returul in zile daca produsul nu corespunde.
    Ce e ciudat…. ca nu ti-au raspuns. Asta e total neprofesional. Am patit-o si eu cu profitshare si nichiduta. De atunci nu mai vreau sa aud de aceste site-uri.

    1. Nu am zis ca nu sunt ok produsele. Si, da, exista optiunea de retur, dar la cele mai multe magazine returul se plateste si taxa de transport nu este restituita.

    • Valeria Chertes
    • 29/01/2018
    Răspunde

    Nici nu ma pot gandi sa comand, ar fi aiurea.

    1. Eu ma tot gandesc ca poate nu inteleg eu bine.

    • ghelbere elena
    • 29/01/2018
    Răspunde

    Poate si din acest motiv imi este frica sa fac cumparaturi online. E foarte grav faptul ca una platesti si altceva primesti.

  3. Răspunde

    Nici eu nu as comanda daca specificatiile sunt neclare. Anul trecut am incercat o colaborare cu ei si desi in prima faza totul a fost ok dupa mai bine de o luna au vrut sa-mi inlocuiasca jucaria ceruta cu una aleasa de ei si am zis pas.

    1. Eu inca mai sper sa fi inteles eu gresit.

  4. Răspunde

    as face fix la fel.

    1. Inseamna ca nu doar eu inteleg ce inteleg.

  5. Răspunde

    Mda, chiar ca ciudate conditiile. Si cand ma gandesc ca eu nu prea ma uit pe pagina asta a siteurilor si nu am dat mare importanta pana acum. Mi-ai dat de gandit.

    1. Nici eu nu ma uit, dar la ei scrie asta pe fiecare pagina.

    • Nicolae Claudia
    • 29/01/2018
    Răspunde

    Clar ca nu as cumpara..mai ales ca in ultimul timp sunt tot mai multi tepari

    1. Ca sunt sau nu tepari, nu stiu…

  6. Mi se pare nedrept și îmi pare rău că legea e de partea lor.

    1. Practic oamenii iti spun cum sta treaba, deci sunt acoperiti.

  7. de obicei chiar nu citesc termenii si conditiile, stiam de faza cu pretul, ca doar s-a intamplat de atatea ori, si citisesm ceva parca pe ebay ca nuantele pot varia si depind si de monitor. dar cam atat… treaba cu nu-si asuma… mie mi se pare neseriozitate

    1. vorbim de specificatii, asta e aiurea.

  8. Răspunde

    Am inteles ca ei isi iau o masura de protectie in cazul in care aceste aspecte te nemultumesc, dar parca vanzatorul vrea sa nu-si asume nici un fel de raspundere in ceea ce priveste raspunsul. Eu pot intelege doar faza legata de culoare, in rest nu mi se pare normal si nu as comanda asa ceva

    1. daca era vorba doar de pret si poza, mai ziceam. Dar si specificatiile?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 shares