Stiți casele alea prioritare din supermarketuri, cele speciale pentru clienții care cumpără un număr mic de produse pe care le adună de la rafturi în coșuri de mână? Și eu le știu. Le folosesc rar pentru că, de obicei, când merg acolo, cumpăr multe lucruri, nu mă încurc. Dar iată că, din când în când, mai am și eu nevoie să trec pe la o casă prioritară, în ideea că acolo se presupune că ar trebui ca timpul de așteptare să fie mult redus!
Mă duc sâmbăta trecută în Carrefour Vulcan. Căutam ouă (un sortiment pe care știu că-l găsesc la ei mereu). Îmi iau un carton de ouă și mă uit după casele pentru clienții mai puțin darnici, ca mine. Găsesc una și mă pun la coadă. Nu mă uit ce e în față pentru că niciodată nu-mi place să se zgâiască cineva în căruciorul meu de cumpărături și atunci nu o fac nici eu altora. Merge incredibil de greu. De ce? Pentru că oamenii au foarte multe produse în coș.
A treia dintre doamnele din fața mea a avut nici mai mult nici mai puțin de 2 coșuri din alea albastre pline cu vârf de produse. Mie mi s-a atras atenția de către un client, în Cora, acum aproape un an de zile, la casa prioritară, că aveam 7-8 produse în coș și că el știe că maxim 5 sunt acceptate. Acum, eu nu zic că 5 e limita. Mi-e greu să cred că există pe undeva vreo prevedere în regulamentul magazinelor cu privire la treaba asta, dar ar trebui pentru că se pare că nesimțirea oamenilor nu are limită.
Cum să vii să pui un vagon de cumpărături pe bandă, la o casă la care unii stau cu un singur produs, pentru că tu ești smecheră? În total, doamna a lăsat 400 de lei la casă, asta ca să înțelegeți că nu avea coșul pline cu ceva gen un bax de hârtie igienică și unul cu șervețele de bucătărie. Nu știu dacă este vina magazinului că oamenii sunt prost crescuți și tupeiști, dar mi s-ar părea normal să se ia totuși măsuri în cazul de față. Din punctul meu de vedere, ce trece peste un coș plin trebuie sancționat cu refuzul de a scana produsele și redirecționarea clientului către o casă cu prioritate normală. Așa mi se pare de bun simț pentru restul clienților.
Altfel, ce mesaj transmitem? Că doar fraierii își iau cărucior și stau la coadă 15 minute. Adică, data viitoare, pot să mă duc și eu cu soțul la cumpărături, ne luăm amândoi câte 2 coșuri, le umplem cu vârf și ne prezentăm cu ele la casa la care alți clienți, cu două sau trei produse în coș, vor aștepta după noi 10 minute, cât ni se scanează produsele și ne căutăm noi prin buzunare după bonuri de masă și 50 de bani. N-aș face asta niciodată. Nu pentru că există vreo regulă scrisă care să mă împiedice, ci pentru că asta îmi spune bunul simț. Dar ce facem cu ăștia care n-au bun simț? Continuăm să le arătăm că nesimțirea are prioritate și este tolerată?
De ce nu am spus nimic atunci? Pentru că în spatele meu mai erau 5 persoane care comentau șoptit despre același lucru și priveau cu scârbă către doamna care le zâmbea arogantă umplându-și a patra sacoșă. De ce să risc să-mi stric eu ziua pentru zece minute de așteptare? Vouă nu vă pasă. Magazinului nu-i pasă. Mă găsesc eu mai fraieră să mă bag, când bătrânii stau în spatele meu ca oile? Până când magazinele nu vor face ceva, de genul să scrie pe afișul Casă prioritară și un număr maxim de produse acceptate la casa respectivă, eu pot doar să-mi vărs năduful pe blog.
Pe la voi cum e la casa prioritară? Tot așa?
sursă foto aici
La mine in oras inca nu este casa prioritara dar sigur peste tot este la fel..
Nesimtirea e omniprezenta.
Eu nu o folosesc niciodata chiar daca cumpar doar 2-3 produse pentru ca stiu ca regula nu se respecta si nu ma mai obosesc. Asa ca de obicei ma duc la cumparaturi cand am de gand sa cumpar serios si daca vad ca in spatele meu e cineva cu 2-3 produse in cos il las in fata mea, ca asa e frumos.
Asa ar trebui sa facem toti, sa acordam prioritate celor care au putine produse. Eu asta fac mai mereu.
Aici avem afis cu număr maxim de produse acceptate ( 12 sau 15 nu mai stiu). Poate ar fi fost mai eficace sa reclami la magazin decit sa scrii aici, poate ei nu s-au gândit. Mie nu-mi place sa imi inghit nemultumirile.Reclam unde se poate si daca mai multă lume o face, cresc sansele ca sa se schimbe lucrurile. Ca unde nu-s reguli, fiecare face dupa cum il aranjeaza.
Elena, poate la voi reclamatiile sunt luate in serios. La noi nu sunt. Reclamatiile care se depun in magazin iti spun din surse sigure ca ajung in procent de 50% la gunoi.
Eu una ziceam ceva… si daca doar comentam cu un aer arogant. Dar sa vada ca nu-i ok! Cred ca din cauza bunului simt al multor oameni, ceilalti prin curaj!
daca ii ziceam ceva, sa fii sigura ca ar fi avut replica. As fi raspuns si eu si … iaca cearta si zi stricata. Mai bine lasa.
Nici nu stiam ca exista astfel de case prioritare, probabil sa nu fie la mine in oras? Cert este ca de fiecare data am stat la coada indferent cate produse am avut eu si au avut altii. Toti de-a valma. Desi ajung eu destul de rar, am sa urmaresc acest aspect. Eu in locul tau, i-as fi zis vanzatoarei cand ajungeam la casa. Poate cucoana cu 2 cosuri n-o fi stiind nici ea… zic, poate, casiera trebuia sa o refuze.
crezi tu ca nu stia? 🙂 hai, fie ca tine! Apropo, era o cucoana bine imbracata, nu vreo neiesita in lume. Stia bine ce face si se pricepea sa fie aroganta.
Noi nu avem asa ceva in marketuri… desi mi s.ar parea foarte ok sa se intample asta. Ideea e ca lumea chiar e nesimtita…
In hipermarket merg cand imi fac cumparaturile lunare asa ca nu am vazut ce este la casa cu cosurile de mana. Am sa ma uit data viitoare.
Daca ai multe produse, oricum nu ai ce face la casa prioritara.
La Cora am trait doua experiente diferite:
1.la casa prioritara pentru cei cu copii mi s-a spus din start ca trebuie sa aiba o anumita varsta (Andrei are 9 ani, dar e mic de statura) – a doua zi, fix aceeasi casiera se ocupa de o clienta care nu avea niciun copil si de o clienta cu o adolescenta langa ea!
2.la casa obisnuita pentru carucioare, o doamna mai in varsta s-a rugat sa o las sa treaca cu 3 produse pentru ca: „nu am chef sa ma duc alaturi unde e prioritar pentru cei cu putine produse” si unde era liber! uite de asta am refuzat sa o las, desi in trecut am fost draguta si am lasat mereu oamenii cu putine produse, daca era aglomeratie in magazin
zici de Cora Alexandriei? Stii ca Rahova e totusi un cartier cu multi oameni cu un grad de educatie sub nivelul mediu nu? Si in cazul personalului este valabil. Vrei sa stii ca una dintre casiere este o tipa care sta la 2 strazi de mine si toata lumea o stie ce caracter jegos are si il afiseaza si la locul de munca fara probleme?
Aici sunt case proritare dar nici o o persoana asezata la casa :))) sunt ca sa fie! .De felul meu atunci cand am de cumparat mai putin de trei produse merg la ,,magazinul din colt,, ;unul dintre motive este chiar acela de a astepta prea mult la cozi mari dupa persoane care au carucioare pline.
cam asa si eu. cand merg la megamarket, cumpar multe produse. Nu prea ma duc pentru 3 lulele.
Nici nu știam de existenta lor, însă de regula îmi fac aprovizionarea lunar, deci bunul simt ar fi primat!
La noi in magazine sunt astfel de case dar sa fiu sincera nu m-am asezat niciodata acolo.
Inseamna ca si tu cumperi cu vagonul, ca mine.
Sincer, eu nu stiam treaba aceasta cu casa prioritara si ca te asezi acolo doar daca nu esti foarte incarcat. Zau, nu stiam. Dar mi se pare ok o astfel de prevedere. Stiu si eu cum e sa stai cu 3 chestii in mana in spatele unui client cu carucior burdusit.
E drept ca noi doar Carrefour Market avem la Baia Mare, adica o piticanie. O fi ceva de genul ce povestesti tu si la Auchan?!
N-am idee, Camelia. Nu merg in Auchan.
Cand ne mai prezinti carti cumparate sau citite in ultima vreme?
Cris, ai dreptate. In ultima vreme am citit mult, dar n-am mai apucat sa scriu. Vor urma carti noi zilele acestea.
🙂 Dacă nu mă înșel acolo sunt făcute culoarele de acces astfel încât să nu poată trece cărucioarele. Dar poți trece cu oricâte coșuri. 🙂 Despre ce vorbim?
Corect era să fie casă pentru gravide sau cele cu copil mic sau case pentru cei care au maxim 3-5 produse. Cum de fapt a fost inițial. 🙂
Pai tot abuz se numeste. Ca oamenii au pus casa pentru cosuri in idee ca acolo se duce Frusina care are de luat 4 produse, nu Gherghina, care ia 50 si e nesimtita si le pune in 3 cosuri pe care le taraste dupa ea.
Uite ca eu nici nu aveam habar pana la articolul tau ca exista asa un gen de casa. Noi tot timpul ne-am asezat la rand unde se nimerea. Am sa vad si eu la noi unde sunt casele astea ca m-ai facut curioasa.
un Lidl de exemplu nu gasesti asa ceva. Sau Penny, Mega sau Profi. In magazinele gen Cora sau Carrefour.
Uite de aia imi place mie Auchan casa rapida. Acolo scaneaza produsele si primesti un bon, apoi bonul il scanezi la un robotel si platesti cu cardul. Simplu… asta pana cand au dat navala toti si bneinteles ca unii nu vor sa priceapa cat de simplu se foloseste si stai dupa ei nu gluma…. insa depinde de zi. Si pe mine ma deranjeaza genul asta de oameni care fac abuz de un serviciu. Si ma deranjeaza si atitudinea personalului ca se face ca nu vede. pe de alta parte ii inteleg…. nu au voie sa se certe cu clientii chiar daca cestia sunt cerati cu bunul simt. Eu daca am caruciorul plin si vad o gravida, o mamica cu copil mic sau pe cineva cu 2-3 produse, ii cedez locul. Si mie mi-au mai cedat altii locul. Chiar azi in Kaufland cand 2 tineri care au umplut banda, ne-a permis sa trecem in fata pentru ca noi aveam doar un produs. Asta numesc eu bun simt. Insa mai sunt cu un produs care se baga in fata fara sa intrebe. Asta l-as trimite la coada instant. Daca ar intreba i-as permite. In Carrefour fac mai rar cumparaturile mai ales ca au putini casieri, benzi inguste si clienti tupeisti cum ai descris tu situatia doamnei cu cele doua cosuri.
benzile de la Carrefour, da, sunt inguste. Casieri au mai multi decat Cora. Asta mi-e clar. Auchan nu frecventez pentru ca nu am in zona.
Tot așa e și în Cluj, am devenit foarte răi și egoiști, uneori mai comentez, alteori stau pe FB si incerc sa ma prefac ca nu vad. Din pacate, educatie chiar si a celor in varsta lasă mult de dorit.
Eu cand sunt la casa și am multe produse, mă uit în spate să vad daca urmatorul are putine produse si il las in fata mea. Pana imi pun eu produsele pe banda, el a si platit. Dar mie invers nu mi s-a prea aratata. Lasa, sa facem noi bine, să fim impacati cu noi insine.
Exact la fel fac si eu. Daca cineva in spatele meu are 3-4 produse, nu sunt nebuna sa il pun sa stea cat se iau la mana 50 de produse din cosul meu.
Nesimtirea asta e peste tot. Sa nu mai zicem de casele prioritare famiilor cu copii, ca nici acolo nu ai loc. Eu am facut o data reclama magazinului Cora SunPlaza, dar ghici ce? Nu s-a intamplat nimic. Nu s-a schimbat nimic. La salariul de mizerie pe care il iau angajatii nici nu ii intereseaza cui factureaza si ce tip de casa e..
Pana la urma nici angajatii nu prea au ce le face, sa stii, m-am prins de asta. Dar la atatea produse, deja e exagerat. Exista agenti de paza care pot interveni si redirectiona clientii nesimtiti spre alta casa.
Nici nu stiam de existenta acestei case. Eu am stat la rand chiar daca am avut doar un produs….oricum nimeni nu s-a deranjat sa ma lase in fata…
In marile magazine existe peste tot case prioritare.
Ce aiurea e cand se intampla asa. Am patit si eu de cateva ori. Cred ca asta e una dintre cele mai mari probleme din tara noastra, ca Multor oameni le lipseste bunul simt, obrazul, cei sapte ani de acasa. Sunt niste chestii atat de „basic” la straini si cred ca de asta tind sa tot plec mereu din tara, ca mi s-a scarbit de oamenii astia de la noi. Si nu cred ca avem vreo sansa sa ii dam pe brazda. Sunt needucati. Cazuri fara rezolvare.
te admir pentru curajul tau de a fi plecat si de a lupta sa-ti construiesti o viata noua intr-o tara straina. Stiu ca sunt avantaje, dar mi-e clar sa nu e usor.
La mine în oraș nu am văzut astfel de case la supermarketuri
sa le cereti sa faca, daca nu aveti!
Dacă ma crezi, nici nu stiam de astfel de case. Stiam doar de niște case pentru mămici in Carrefour! Poate ca acest gen de case sunt doar in Cora și eu nu am in Galati
Nup. La Carrefour eram.